شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 378913
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
بانوان

حوزه/ نشست بررسی راه کارهای مهارت های تربیتی در امر خانواده، با حضورطلاب و خانواده های آنان در مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) بابل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر ابراهیم اندرخورا، کارشناس امور خانواده در نشست با طلاب بیان کرد : مهمترین هدف برای تشکیل زندگی مشترک رسیدن به آرامش می باشد که خداوند در قرآن وعده داده و رسیدن به آرامش فراهم نمی گردد، مگر این که زندگی مشترک در سایه انتخاب صحیح تشکیل شود.

وی افزود: یک خانم در ابتدا باید ویژگی های خود را بشناسد، بر اساس آن ویژگی ها، همسر آیند ه خود را انتخاب نماید ، از جمله آن ویژگی هایی که در این زمینه ها زوجین باید باهم منطبق باشند، عوامل محیطی (شغل و درآمد همسر ، جایگاه اجتماعی و تحصیلات و...) عوامل روانی (صداقت ،وفاداری. ) عوامل فیزیکی (چاقی و لاغری و بلندی و کوتاهی )می باشد .

وی ادامه داد: نگرش مثبت نسبت به خود و جنس مخالف، مهارت های کافی برای انتخاب، انگیزه متعالی در تشکیل خانواده، هم کفو بودن، عدم شروط مادی و غیر معقول، محوریت اخلاق و دین از مهمترین اولویت های ازدواج می باشند و مهمترین ابزار موفقیت  زنان در زندگی توجه به همسر ، استفاده از ابزار محبت، عشق و عدم خود خواهی است.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد : برای شاد زیستن مولفه هایی چون سازگاری با خود ، رضایت از وضعیت موجود و ساده زیستی مهم  می باشد.

وی گفت: زنان هنرمند به همسرانشان شخصیت می دهند ، به خود اجازه اعتراض، قهر، نقد و مقایسه کردن نمی دهند، به شغل و درآمد همسر خود احترام گذاشته و از ابزار زبان بدن (نوع پوشش، حرکات و رفتار ، خنده و بیان زیبا و جذاب ) برای تاثیر گذاری مثبت و سازنده استفاده می نمایند، چون آقایان دیداری هستند، اگرچه به ظاهر شما ظاهراتوجه نمی کنند بلکه  موارد گفته شده برای آنان  بسیار مهم می باشد.

اندرخورا خاطر نشان کرد : خندیدن 80در صد از مشکلات زندگی را حل خواهد کرد، مردان به هنگام عصبانیت بسان پسر بچه های 6 تا7 ساله ای هستند که خانم ها فقط با صبر و بردباری و حوصله می توانند عصبانیت مردان را کنترل نمایند. خانم ها زمانی که در عصبانیت بسر می برند، زیاده گو می شوند، نقطه و  ویرگول ندارند، باید این نقطه ضعف را در خود از بین ببرند و هرگز در جمع خانواده همسر از همسرشان بد گویی  نکنند، اگرچه آنان این کار را بکنند،  بلکه به همسر خود شخصیت دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha