یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی  _ تبلیغ تشیع و مهدویت در قاره آفریقا

حوزه/ مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: شیخ زکزاکی، روحانی شیعه و انقلابی برجسته آفریقا درکشور نیجریه پس از ملاقات با امام راحل خط فکری و علمی اش تغییر کرد و تابع ولایت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی در آیین افتتاح همایش بین المللی « راهکارهای ترویج و تبلیغ تشیع و مهدویت در قاره آفریقا» در جمع دهها نفر عالم و طلبه آفریقایی اظهارداشت: شیخ زاکزاکی در مقطعی از دوران تحصیل خود، رییس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شدند و برای نخستین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان میزبان، فرصتی پیدا کردند که با امام خمینی (ره) ملاقات کنند، همانجا جرقه فکری ایشان زده شد و ایشان به مسیر زندگی و فعالیت امام گرایش پیدا کردند و دنباله رو عقاید و اندیشه ها امام(ره) شدند.

محقق حوزه با بیان اینکه پس از عراق شلوغ‌ترین پیاده‌روی اربعین متعلق به نیجریه است، افزود: شیخ زکزاکی از زمان فعالیت در نیجریه تاکنون بیش از هشت میلیون نفر را به جرگه شیعیان اضافه کردند و توانستند با وجود محدودیت‌ها جنبش اسلامی نیجریه را پایه‌گذاری کنند به طوری که پس از پیاده‌روی اربعین در کربلا بیشترین جمعیت راهپیمایی در نیجریه فعال شدند و این هم یک تلنگر جدی بود به کسانی که مایل نیستند اسلام زلال شیعه تحت تأثیر جمهوری اسلامی منتقل شود.

حجت الاسلام مرادی دولت آبادی با اشاره به اینکه دشمن هرگز نمی تواند توان و رشد انقلاب اسلامی را بگیرد، تصریح کرد: از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی تا وهابیت و غرب بعد از پیروزی انقلاب و در این سال‌های اخیر ضربات سنگینی را از انقلاب اسلامی ایران دریافت کردند و فهمیدند که اینها هرگز نمی‌توانند توان و رشد را از انقلاب اسلامی بگیرند و حرکتی که آنجا شروع شده یک بازتابی از انقلاب ایران است بنابراین از همه ابزارهای موجود و از جهل ارتش نیجریه استفاده کرده و این حادثه غم انگیز را در سال گذشته رقم زدند.

مدیرکل فرهنگی المصطفی ادامه داد: دشمنان شیعیان در نیجریه فقط وهابیت نیستند، همه عناصری که گفتم فعال و حاضر شدند تا در کنار هم جمع شوند از رژیم کودک کش صهیونیسم تا غرب در این فاجعه سهیم بودند.

لازم به ذکر است، «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است. وی در آذرماه سال گذشته و در حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان زاریا، زخمی و دستگیر شد. در این حمله، صدها نفر از شیعیان از جمله سه پسر شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha