شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
فتنه

حوزه/ مدیر هماهنگی امور استان های ستاد نماز کشور یکی از مهمترین راه های در امان ماندن از فتن آخر الزمان را تمسک به فرهنگ نورانی نماز دانست.

مسعود دریس در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: زیستن در دوره پر مخاطره آخرالزمان به دلیل افزایش حجم فتنه ها و تهدیدها، کثرت شبهات ضددینی، وجود مکاتب مادی والحادی و بالا بودن نرخ بزهکاری، زندگی را برای مردم این دوره بسیار با مشکل مواجه ساخته است.

این فعال عرصه مهدویت افزود: برای برون رفت از فتنه ها این دوره پر مشقت می بایست با راهکارها و مهارتهای فائق آمدن بر تهدیدها و تبدیل آن به فرصت آشنا شد و آنها را فراگرفت.

مدیر امور هماهنگی استان های ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در این دوره روابط هفت گانه انسان که عبارتند از رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خودش، رابطه انسان با خانواده،رابطه انسان با محیط کار و سازمان، رابطه انسان با جامعه، رابطه انسان با طبیعت و رابطه ی انسان با تاریخ و جهان - بشدت آسیب دیده و انسان را با چالش جدی مواجه می سازد.

وی گفت: وقتی رابطه انسان با خدا که در راس تمام روابط فوق الذکر قرار دارد، دچار آسیب شود سایر بخش ها هم بشدت تحت تاثیر این آسیب قرار گرفته وبه همین دلیل ما شاهد این همه سختی و مشکلات ، بروز جنگ ها و کشتار، فجایع انسانی، جرائم علیه بشریت، از بین رفتن حقوق حداقلی بشر، افزایش ظلم و ستم، بی عدالتی، کجروی، فروپاشی خانواده، خود کشی، وهزاران تهدید دیگر هستیم.

استاد مباحث مهدویت بیان کرد: با مطالعه دقیق و تدبر در آیات قرآنی و فرمایشات گهربار معصومین علیهم السلام ، نسخه های شفا بخش فراوانی در شرع مقدس تجویز شده است که با عمل به آن می توان از بروز خسارت های عظیمی که به دلیل آسیب دیدن روابط هفت گانه انسان به فرد و اجتماع وارد گشته است جلوگیری کرد و به اصلاح و بهبود این روابط امیدوار بود.

دریس خاطرنشان کرد: انجام واجبات شرعی و اجتناب از همه ی محرمات، تشکیل دهنده مجموعه ای است از داروهای تجویز شده از سوی پروردگار عالم برای تقویت بنیه ی روحی و اصلاح امور دنیا و آخرت انسان- اصلاح جامعه، اصلاح فرد می باشد، منتها در این مجموعه (فرائض دینی) بعضی از عناصر کلیدی هستند که شاید بشود گفت نماز کلیدی ترین این عناصر است.

این استاد مباحث مهدویت خاطرنشان کرد: مخصوصاً در محیط  آلوده و آسیب زایی که انسان با هوس ها، کینه ها ، شهوت ها و خودخواهی ها در پیرامون خود پدید آورده است، نماز یک شربت مقوی شفابخش است که باید آن را با دل و جان نوشید و خود را از مهالک آخر الزمان و وقوع در فتنه های این دوره نجات داد.

وی گفت: به همین خاطر است که می بینید که "حی الی الجهاد" یا "حی علی الصوم"نگفته اند ولی در هر روز بارها سروده اند" حی علی الصلوه"و باز در اهمیت این راهبرد عظیم اشاره کنیم که حج با آن همه عظمت در عمر یکبار واجب می گردد، آنهم بر مستطیع، روزه سالی یکبار آنهم با وجود صحت و سلامتی ، ولی نماز این فریضه  بزرگ روزی پنج بار بایستی اقامه شود، آنهم به دلیل آثار تربیتی عمیقی که در اصلاح و بهبود فرد و جامعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha