یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌‌الله طبرسی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، گفت:اگر تلاش علما در طول تاریخ نبود، امروز انقلاب اسلامی، جهانی نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان با اشاره به مسأله ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت مطلقه رسول الله که امام راحل نیز بر آن تأکید فرمودند.

وی با اشاره به این که علما و روحانیان در طول تاریخ همواره در دفاع از دین و ارزش های اسلامی پیشگام و استوار بوده اند، افزود: کارنامه روحانیت شیعه در این خصوص کاملاً روشن و شفاف است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تلاش و از خودگذشتگی علما و روحانیان در تاریخ، بستری را برای عزت و اقتدار اسلام ناب فراهم کرد، ابراز داشت: اگر تلاش علما در طول تاریخ نبود، امروز انقلاب اسلامی، جهانی نمی شد.

وی با بیان این که امروز طلاب و روحانیان میراث دار یک جریان تاریخی و معنوی هستند که از سوی فقها و بزرگان دینی در طول تاریخ پایه گذاری شده است، افزود: روحانیت باید از این میراث ارزشمند با همه توان خود حراست و پشتیبانی کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عظمت امروز دین مبین اسلام را به برکت نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های روحانیت آگاه بوده است

وی با تبریک ایام نیمه شعبان و ولایت حضرت ولیعصر(عج) افزود: علمای شیعه سنی به وجود مبارک حضرت مهدی موعود(عج) معتقد هستند، چون این جهان یک لحظه بی مدیر، بی رهبر بی سنگر و بی محور نمی تواند حیات داشته باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که ولایت فقیه یعنی حجت امام زمان(عج) و نماینده و جانشین آن حضرت، بیان کرد: روحانیت و علما به عنوان رکن سوم خاتمیت در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) رسالت سنگینی برعهده دارند

امام جمعه ساری با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، گفت: این لباس مقدس باید از سوی خود روحانیت حفظ شود تا موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تخریب و تضییع جایگاه روحانیت بوده و هستند، بیان داشت: دشمن در این خصوص هیچ گاه آرام نمی شود و همه توان خود را در جهت ضربه جایگاه روحانیت به کار می گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن همواره از حضور در صحنه روحانیت هراسان است، اذعان داشت: وقتی دشمن دید با یک فتوای مرجعیت بسیاری از معادلات تغییر می کند، امروز به جنگ مستقیم با ما آمده است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیت مازندران در جنگ تحمیلی نیز با تقدیم 422 شهید روحانی به اسلام و انقلاب بسیار نقش آفرین بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha