شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه پژوهشی حوزه خوهران ایلام

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان ایلام ازبرگزاری کارگاه آموزشی با رویکرد سازوکار تحقیق پیمایشی خبر داد

زینب جمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی با رویکرد ساز و کار تحقیق پیمایشی با شرکت اساتید و برخی از دبیران گروه رشد و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان، با هدف آشنای بیشتر آنان با روش تحقیق پیمایشی، تشویق طلاب به تحقیق میدانی و ارتقای سطح علمی گروه های رشد، در مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) برگزار گردید.

وی با بیا ن این که شاخص ترین روش تحقیق میدانی، روش پیمایشی است، افزود: در این کارگاه آموزش های مربوط به ویژگی ها و انواع تحقیق پیمایش، روش های تجزیه وتحلیل داده ها و روش آمار توصیفی و استنباطی و موضوعات متناسب با جامعه بیان شد.

راه اندازی فصلنامه رویکرد علوم اسلامی

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان ایلام همچنین در جلسه را اندازی فصلنامه آموزشی - پژوهشی، با  ارائه گزارشی از فعالیت های شورای علمی – پژوهشی حوزه استان، ابراز کرد: این شورا که 9 نفر عضو دارد، با هدف تقویت و پویا سازی علمی و فکری طلاب، ارتقای وضعیت علمی- پژوهشی مدارس متناسب با استعدادهای بومی منطقه، پشتیبانی نظام آموزش پژوهش محور، جهت دهی استعدادهای پژوهشی، تربیت پژوهشگران  توانمند، استفاده از ظرفیت کارشناسان  توانمند استان در برنامه ریزی حوزه خواهران استان  و ... فعالیت می کند.

جمالی در خصوص وظایف شورای علمی –پژوهشی، خاطر نشان کرد: بررسی و تصمیم گیری در خصوص شناسایی ظرفیت ها ونیازهای پژوهشی استانی، تاسیس تشکل های پژوهشی، جهت دهی به فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه و ... از جمله وظایف این شوراست.

 انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha