جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام رجایی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) گفت: برای آنکه بتوانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنیم باید از حرف ها کاسته و بر اقدام و عمل بیفزاییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم رجایی چهارشنبه شب در میزگرد نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: بحمدلله به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور، شاهد تعلیم، تربیت و رشد استعدادهای ارزشمندی در حوزه اقتصاد هستیم که هر کدام می توانند نقش های مهمی را رقم بزنند.

استاد حوزه  تصریح کرد: امروز نهادهای علمی ما به ویژه حوزه های علمیه از پتانسیل متخصصی در حوزه های مختلف علوم به ویژه اقتصاد برخوردار هستند ولی آنچه نیاز امروز است، وجود یک گفت وگوی انتقادی و نوآورانه در عرصه نخبگان هستیم، یک طرفه حرف زدن دردی را درمان نمی کند و نیاز به اقدام و عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین  رجایی بیان داشت: چه اشکالی دارد بخشی از نخبگان برای حوزه حرف بزنند، باید فرهنگ شنیدن را در خود تقویت کنیم، نباید طوری باشد که تنها عده ای حرف بزنند و دیگران هم گوش ندهند، حوزه باید تمام قد وارد کار جمعی در زمینه اقتصاد مقاومتی شود.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز هم به فرهنگ «گفتن» نیازمندیم هم به فرهنگ «شنیدن» اظهارداشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ گفتن از سوی نخبگان و فرهنگ شنیدن از سوی مردم و مسئولان ایجاد شود چون ارتباط یک‌ سویه در هر عرصه ای به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha