شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 383886
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
انفاق

حوزه/ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان همایش "انفاق در رمضان" در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز همایش انفاق در رمضان به منظور آشنایی طلاب با فواید انفاق، تدبر در آیات و روایات قرآنی پیرامون مسئله انفاق و انگیزه های آن در نمازخانه مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام کاظمی راد، مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شیراز، در این همایش ضمن تبریک به مناسبت ماه بندگی خدا، اظهار داشت: انفاق در راه خداوند متعال و به ویژه در ایام ماه مبار رمضان در حقیقت، نوعی تجارت و داد و ستد است که هیچگاه زیان و ضرر در آن نیست.

وی ادامه داد: اگر در این ماه بندگی و در ماه های دیگر خداوند با دید تجارت نیز به انفاق خود نگاه کنید صد در صد دارای منفعت است و هیچ گاه زیانی در آن وجود ندارد، چون طرف تجارت شما خداوند متعال است و او ضمانت کرده که در هر صورت در این تجارت سود خواهید برد.

حجت الاسلام کاظمی راد بیان کرد: انفاق در راه خدا نشانه ی پرهیزگاری و تقوا است و کسانی از نظر قرآن متقی اند که علاوه بر ایمان به غیل، نماز را اقامه می کنند و از آنچه که خداوند به آنان روزی داده به بندگان خدا انفاق می کنند.

استاد حوزه شیراز در این نشست به فواید انفاق اشاره کرد و گفت: انفاق در راه خدا به ویژه در ایامی مثل ماه مبارک رمضان یک سرمایه گذاری است که دارای سودهای زیادی است.

وی خاطر نشان کرد: انفاق جنبه ی اجتماعی دارد و آبروی کسی که به او انفاق می شود باید حفظ شود، باید به این توجه داشته باشیم که انفاق نوعی خدمت به اجتماع است و خدمت در صورتی ارزش دارد که به بهترین صورت ممکن انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha