سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
احمد الطیب

حوزه/ شیخ الازهر گفت: این که گفته می شود اسلام با شمشیر گسترش یافته است دروغی است که رومی ها برای توجیه انتشار شگرف اسلام در کمتر از ۸۰ سال، به آن تمسک می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دکتر احمد الطیب شیخ  الازهر  در یک برنامه تلویزینی به تبین هدف از جهاد در اسلام پرداخت و با تبیین این که غایت جهاد رضایت خداوند است گفت: ممکن است فردی به ظاهر در حال جهاد کشته شود اما در واقع شهید نباشد چرا که هدف وی رضای خداوند نبوده است.

وی با اشاره به این که اسلام خریدن عقیده و تطمیع مالی در راستای نشر دین را تایید نمی کند، تاکید کرد: نمی توان هیچ کس را با تهدید مسلحانه یا تطمیع مالی مجبور به پذیرش دین کرد و این که برخی مجموعه ها و احزاب، به فقرا در مقابل پیوستن به مذهب یا حزبی خاص مبالغ بسیاری مال پیشنهاد می کنند در دین مطرود است. چرا که اسلام با عقیده ای که از طریق فشار معنوی یا مادی به دست آمده مخالف است. خداوند می فرماید "لا اکراه فی الدین" و در آیه ای دیگر آمده است "فَمَنْ شَاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيَكْفُرْ".

شیخ  الازهر در پایان یادآور شد: این که گفته می شود اسلام با شمشیر گسترش یافته است دروغی است که رومی ها برای توجیه این پدیده شگرف که چگونه اسلام در کمتر از 80 سال در مغرب و مشرق عالم انتشار یافت به آن تمسک می کنند. در حالی که در فتوحات اسلامی مردم هر سرزمین مختار به قبول یا عدم قبول دین اسلام بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha