پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن دعوت برای حضور در راهپیمایی روز قدس، آورده است: مجامع جهانی با سکوت خویش دست جنایتکاران منطقه و جهان را برای ظلم و ستم و کودک کشی باز گذاشته اند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس آورده است: در حالی جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس را پیش رو داریم که مجامع جهانی دست نشانده نظام استکبار و امپراطوری رسانه های غرب، با سکوت خویش دست جنایتکاران منطقه و جهان را برای ظلم و ستم به مسلمانان و مظلومان باز گذاشته اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اتحاد و همبستگی بین جوامع مسلمان مورد نیاز می باشد، تصریح کرده است: متأسفانه حکّام عرب منطقه از حکومت آل سعود گرفته تا آل خلیفه، در زیر یوغ امریکا و رژیم منحوس صهیونیست نقش آفرینی می کنند.

بیانیه مذکور می افزاید: چرا آنانی که خویش را داعیه دار اسلام و مسلمانی می دانند، امروز بیش از هر کس دیگری در صف دشمنان اسلام فعالیت دارند؟ مگر نخوانده اند این آیه شریفه را که  «وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ»؟

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بیانیه خود با با طرح این سوال که مگر امروز مردمان مظلوم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه و ... مصداق این آیه نیستند که فرمود: «الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْية الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيراً»؟ یادآور شده است: مگر پیامبر اسلام نفرمود: مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمین فَلَیسَ بِمُسلِم؛ و مگر نباید اهتمام به امور مسلمانان، در صدر برنامه ها قرار گیرد؟!

این بیانیه به فرمایش امیرمومنان (ع) نیز که می فرمایند: كُونا لِلظّالِمِ خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً، اشاره و تصریح کرده: از این روست که دشمن ظالم و یاور مظلوم بودن، راهبرد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد.

این بیانیه به امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی در سایه اقتدار انقلابی و دفاع از جبهه مقاومت در خارج از مرزها نیز اشاره کرده و می افزاید: چه زیبا رهبر انقلاب اسلامی فرمود که: هر جا حركت اسلامی است، هر جا دفاع از هویت اسلامی است، هر جا دفاع از مظلوم است، جمهوری اسلامی آنجا حاضر است و حاضر خواهد بود و آمریكا و صهیونیسم و شبكه‌ فاسد سیاسی مستكبرین نتوانستند بر جمهوری اسلامی فائق بیایند و نخواهند توانست.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن دعوت از مردم ولایتمدار برای حضور در صحنه و نشان دادن غیرت اسلامی و انقلابی خویش، حمایت از مظلومان و مستضعفان و جبهه مقاومت را تکلیف دینی، اجتماعی و انسانی خود دانسته و خاطر نشان کرده است: مبلغان، ائمه جماعات و سایر تشکل های مذهبی مرتبط با این اداره کل، هرگونه ظلم و ستم به مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین اشغالی را محکوم می کند و با زبان روزه در راهپیمایی شکوهمند روز قدس شرکت فعال خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha