پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
انقلاب بحرین

حوزه/ اخراج امام خمینی از ایران اقدامی بود که انقلابی مردمی و عظیم و در نهایت، سقوط شاه را در پی داشت و اکنون نظام بحرین با سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در ایجاد شخصیتی انقلابی همچون امام خمینی در بحرین و سرنگونی خود شتاب می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه المسله عراق در گفتگو با قیس المهندس، نویسنده و تحلیلگر مسائل بحرین نوشت:

نظام بحرین در همان دامی گرفتار شده که زمانی شاه ایران در آن گرفتار شده بود و تابعیت امام خمینی به عنوان مرجع بزرگ زمان را لغو کرد؛ اقدامی که انقلابی مردمی و عظیم و در نهایت، سقوط شاه را در پی داشت و اکنون نظام بحرین با سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در ایجاد شخصیتی انقلابی همچون امام خمینی در بحرین و سرنگونی خود شتاب می کند.

وی در مقایسه میان آل خلیفه و شاه ایران خاطر نشان کرد: نفوذ و قدرت آل خلیفه در بحرین از شاه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر نیست و از سوی دیگر میزان فراوانی جمعیت شیعیان بحرین نسبت به فراوانی جمعیت شیعیان ایران در آن زمان بیشتر است.

وی افزود: عربستان که از آل خلیفه حمایت می کند نیز نزد غربی ها جایگاه گذشته خود را ندارد و شرایط روزگار پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از شرایط روزگار ما بهتر نبود به ویژه اینکه امروز چرخ تغییر دولت ها و نظام های منطقه به حرکت در آمده و حکومت های طاغوت منطقه با انقلاب های مردمی، سرنگون شده اند به گونه ای که پیش از این کسی گمان نمی کرد روزی این حکومت ها سرنگون شوند و از این رو انقلاب بحرین نیز به زودی پیروز خواهد شد.

المهندس ادامه داد: انقلاب بحرین نیازمند رهبری همچون امام خمینی است و اکنون آل خلیفه همان اشتباه شاه را تکرار می کنند و با دست خود برای انقلاب بحرین یک خمینی دیگر می سازد که همان شیخ عیسی قاسم است و اکنون نظام بحرین به خاطر احساس خطر شدید از فعالیت های شیخ عیسی قاسم تصمیم گرفته او را از کشور بیرون کند.

وی افزود: فعالیت مسالمت آمیز شیخ عیسی قاسم و جنگ نرم او علیه آل خلیفه برای آنها مؤثر تر از به کار گیری سلاح بوده و به تازگی نیز تماس تلفنی آیت الله سیستانی با شیخ عیسی قاسم همچون ضربه ای بود که کمر آل خلیفه را شکست و معانی زیادی را با خود به همراه داشت.

وی در پایان در مورد کشوری که احتمالا شیخ عیسی قاسم به آنجا خواهد رفت چنین گفت: فرانسه و انگلستانی که به تازگی از اتحادیه اروپا خارج شده بهترین کشورهایی هستند که شیخ قاسم می تواند به آنها سفر کند و از آنجا نابودی خاندان آل خلیفه و حکومت آنها در بحرین رقم خواهد خورد و در صورتی که بخواهند شیخ قاسم را ترور کنند نابودی آنها زودتر رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha