یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علم الهدی در همایش ملی قیام گوهرشاد

حوزه / حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بی حجابی رضاخانی و در نتیجه بی نتیجه ماندن آن اشاره کرد و گفت: مسئله ما برخورد با بی حجابی است و قبل از هر چیز باید به دنبال پدافند تهاجم فرهنگی بی حجابی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، پیش از ظهر امروز در همایش ملی قیام گوهرشاد در «تالار شهر» مشهد با اشاره به حادثه گوهرشاد، اظهارداشت: رژیم پهلوی  مردم را در فضایی بسته به گلوله بستند که این عمل نه یک سرکوبگری بلکه قتل عامی برای از بین بردن نسلی فرهنگ دوست بود.

آیت الله علم الهدی این عمل را براندازی کلی دفاع از ارزش و فرهنگ دینی دانست که به صورتی حساب شده انجام شد.

وی این جنایت را بحثی درباره فرد رضاخان ندانست بلکه قتل عام مردم را ایده ای از آن سوی مرزها به وسیله دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: آنها براندازی و موفقیت در مسئله بی حجابی را کاری در مسیر براندازی اسلام می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این فکر امروز هم وجود دارد و در حال حاضر نیز این مسئله با بینش ها و ژست های دموکراتیک در جریان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به مقایسه بی حجابی رضاخانی و حجاب در نظام اسلامی و در نتیجه بی نتیجه ماندن آن از سوی برخی افراد اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله ما برخورد با بی حجابی است و قبل از هر چیز باید به دنبال پدافند تهاجم فرهنگی بی حجابی باشیم.

وی مقابله با این ناهنجاری را با توسل به اقتدار و جریانی الزامی دانست و ابراز داشت: متاسفانه برخی از مسئولان به طور عمدی با این جریان مقابله نمی کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان،  تصریح  کرد: حجاب امری فرهنگی بوده  و کانون خانواده را  شکل می دهد و کسی منکر این امر نیست ولی مسئله اولیه مطرح شده، ناهنجاری بنیان برانداز و انکر منکرات یعنی بی حجابی است.

وی اضافه کرد: تا روزی که نخبگان سیاسی به وادی اسلام برنگردند و اخلاص به تمام معنا در حوزه خدمت به اسلام، نظام و خون شهدا به عنوان یک راهبرد قرار ندهند، به جایی نمی رسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جنایت بی سابقه رضاخانی در قیام گوهرشاد اشاره و خاطر نشان کرد: جنایت های دیگری در فضای باز خیابان انجام شده ولی در حادثه مسجحد گوهرشاد در همه تاریخ سرکوبگری های اخیر در داخل و خارج کشور ما بی نظیر بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مغفول ماندن قیام گوهرشاد، نپرداختن به این واقعه را موجب تاسف خواند و گفت: این همایش در مسیر احیای یک حرکت فرهنگی بسیار عمیق و فکری بکر است.

وی همچنین با اشاره به آیه «و قتل طالوت جالوت»، این آیه را تبیینی از جنگ نامتقارن خواند و یادآور شد: جنگ نامتقارن برخورد دو جبهه با استفاده از سلاح و روش خاص غیر مشترک و در نقطه مقابل سبک جبهه مقابل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha