شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علی برهان- امام جمعه مهریز

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)مهریز با اشاره به قدمت ۳۰ ساله تحصیلات حوزوی در این شهرستان، راه اندازی سطح سه تحصیلات حوزوی ویژه بانوان مهریزی را خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین علی برهان، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان مهریز، دارا بودن قصد قربت را یکی از ضروریات تحصیل علوم حوزوی معرفی کرد و گفت: طلاب علوم دینی باید علاوه بر علم آموزی، سعی کنند همه شئونات زندگی آنان رنگ خدایی بگیرد.

وی در ادامه با ذکر روایات اسلامی تصریح کرد : دین مقدس اسلام پشتوانه الهی دارد و آدمیان بر فطرتی الهی و یگانه پرستی آفریده شده اند که هماهنگی با قرآن و حدیث دارد، در حالی که اعتقاد مسیحیت به خدای سه گانه قابل باور نیست و بافطرت ضدیت دارد.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان مهریز ادامه داد: انسان باید حق  و با ماهیتی دور از عناد و لجبازی با خدا باشد و بداند که اگر دلش نرم شد، مسلمان و دارای ایمان حقیقی می شود، البته نرم بودن دل به معنای گردن کجی و اشک چشم نیست، بلکه به منزله زمین حاصلخیزی است که دانه در آن کاشته می شود و رشد می کند.

امام جمعه مهریز همچنین با یادآوری قدمت راه اندازی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان، افزود: با توجه به کثرت فارغ التحصیلان حوزوی شهرستان و درخواست بانوان طلبه به ادامه تحصیل در محل زندگی خود مقطع سطح سه(کارشناسیی ارشد) لازم است که در این مدرسه راه اندازی شود.

گفتنی است، مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان مهریز با مدیریت خانم پوران زارع زاده در سال1368 آغاز به کار کرد و تاکنون بیش از 100فارغ التحصیل داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha