یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبعیض علیه شیعیان

حوزه/ اوقاف شیعیان بحرین که یک نهاد حکومتی و مورد خشم شیعیان این کشور است، مدعی شد شیعیان زیادی در ادارات دولتی بحرین مشغول به کار هستند و هیچ تبعیضی علیه شیعیان وجود ندارد و از پروژه اصلاحات بزرگ نظام آل خلیفه تعریف و تمجید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از صدور بیانیه روز دوشنبه علمای بحرین مبنی بر حملات برنامه ریزی شده و هدفمند آل خلیفه علیه شیعیان و هویت دینی آنها، طولی نکشید که آل خلیفه به فکر پاسخ دادن به این بیانیه افتاد و به وزارت دادگستری توصیه کرد با زبانی تهاجمی به این بیانیه پاسخ بدهد و در این راستا وزارت دادگستری ادعا کرد حملاتی که علمای بحرین از آن سخن می گویند وجود خارجی ندارد. این بیانیه وزارت دادگستری با توصیف علمای بحرین به "برخی افراد" مدعی شد: آنها افرادی وابسته به خارج هستند که به دنبال تحریک مردم برای قیام علیه قانون می باشند.

آل خلیفه به این بسنده نکرد و همزمان به اداره اوقاف شیعیان نیز که کاملا وابسته به آل خلیفه می باشد، توصیه کرد پاسخ دیگری به بیانیه علما بدهد تا یک نهاد شیعی نیز به این بیانیه علمای شیعه پاسخ داده باشد.

اوقاف شیعیان در این بیانیه با بیان اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد شیعیان بحرین از تمام حقوق قانونی و ملی خود برخوردار هستند! و این اداره تمام مساجد و حسینیه ها را کاملا زیر نظر دارد.

اوقاف شیعیان همچنین مدعی شد شیعیان زیادی در ادارات دولتی بحرین مشغول به کار هستند و هیچ تبعیضی علیه شیعیان وجود ندارد و از پروژه اصلاحات بزرگ نظام آل خلیفه تعریف و تمجید کرد.

اما این واکنش سریع آل خلیفه به بیانیه علمای بزرگ بحرین نشان دهنده تاثیر پیام مستقیم علما بر نظام آل خلیفه است و اینکه تاکید علما بر حملات هدفمند و برنامه ریزی شده نظام علیه شیعیان، واقعیتی غیر قابل انکار است که آل خلیفه از برملا شدن آن واهمه دارد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که پاسخ فوری نظام به بیانیه علما نشان از ناتوانی نظام در رسیدن به هدف خود در تسلیم کردن مردم و شکستن اراده آنها دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha