شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام صادق علیه السلام

معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت:مکتب جعفری مکتبی است که هر پیامش سراسر درس و الهام است و راه سعادت بشر در سایه الهام به فرامین قرآنی و مکتب تشیع است

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تسلیت سالروز شهادت رئيس مکتب جعفری امام صادق(ع) افزود:دوران زندگانی و طول عمر پر برکت امام صادق (ع) فرصتی بی نظیر برای تربیت مبلغان و شاگردان دین مبین اسلام بودند و این امام همام با تحولی عظیم در اشاعه تربیت این مبلغان تلاش نمودند مکتب جعفری و تشیع را از گزند هر گونه انحراف نجات دهند.

وی با تمسک به حدیثی گرانبها و آموزنده از امام جعفر صادق(ع) که می فرمایند:شیعیان ما باید برای مکتب ما زینت باشند تصریح کرد:امروز باید شیعیان با تفکر،اعمال و کردار خود مایه زینت مکتب بی نظیر تشیع باشند و در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی الگویی بی نظیر برای همگان باشند.

استاد حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه مکتب جعفری مکتبی عمیق ،ژرف و بی نظیر است خاطر نشان کرد:مکتب جعفری مکتبی است که هر پیامش سراسر درس و الهام است و راه سعادت بشر در سایه الهام به فرامین قرآنی و مکتب تشیع است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه راه شناخت سیره و منش امام جعفر صادق(ع) و مکتب جعفری مطالعه عمیق در ابعاد شخصیتی آن امام همام است اظهار داشت:برای اشاعه دستورات مکتب جعفری و نهادینه کردن فرهنگ تشیع نیاز است به سیره و منش امام صادق(ع) عمل نماییم.

وی با اشاره به اینکه تابع دستورات محض مکتب جعفری یکی دیگر از راه های پیمودن کمال و سعادت بشری است یادآور شد:در این زمینه مبلغان ،رسانه ها و همه فعالان حوزه دین و فرهنگ باید ابعاد مهم این مکتب را بصورت تبلیغ به آحاد جامعه ارائه دهند و تلاش کنند تا با ارائه این سبک زندگی در جامعه فرهنگ زندگانی اهل بیت (ع) و مکتب تشیع در جامعه نهادینه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha