شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
 طرح کوثر

حوزه/ مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم از فارغ التحصیلی بیش از سه هزار نفر از خانواده طلاب در طرح کوثر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شورورزی، با اشاره به ضرورت آموزش معارف اسلامی برای خانواده های طلاب، اظهار داشت: امروزه برگزاری کلاس هایی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی های خانوادهای طلاب مخصوصا در موضوع معارف اسلامی از ضروریات بوده و معاونت تهذیب حوزه نیز در این راستا اقدام به برگزاری این دوره ها نموده است.

مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: دوره ی آموزش معارف اسلامی ویژه ی خانواده های طلاب، با عنوان «طرح کوثر» در یک دوره سه ساله برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که این طرح قریب به 15 سال است که برگزار می گردد، گفت: تاکنون 6 دوره از این طرح برگزار شده است .

حجت الاسلام و المسلمین شورورزی، با بیان اینکه این کلاس ها به طور منظم و براساس برنامه ریزی آموزشی در طول هفته برگزار می گردد، یادآورشد: دانش پژوهان این دوره باید در طول سه سال 45 واحد آموزشی را بگذرانند.

وی، با بیان اینکه اساتید این دوره از حوزه علمیه خواهران هستند، افزود: هم اکنون 50 استاد مبرز در این طرح مشغول تدریس می باشند.

*تشکیل شورای اساتید

مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم ادامه داد: برای پیشبرد بهتر این طرح، اساتید بر اساس موضوعات تدریس، گروه بندی شده و هر گروه دارای سرگروهی است که این افراد شورای اساتید را تشکیل داده و  ماهانه در جلساتی منظم روند برگزاری دوره ها را بررسی می نمایند.

وی در خصوص مواد درسی این دوره گفت: اخلاق، احکام، تربیت فرزند، روش بیان احکام، قرآن، کلاس داری، همسرداری، شیوه های تبلیغ و مفاهیم اسلامی برخی از مواد درسی این دوره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شورورزی با بیان مطلب که در حال حاضر 600 نفر از بانوان در این دوره مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 3 هزار و صد نفر از این دوره‌ها فارغ التحصیل و مشغول به انجام وظیفه تبلیغی، تدریس قرآن، کلاس های تربیتی و اخلاقی شده‌اند.

مدیر اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به این‏که دوره‌های آموزشی معارف اسلامی در 8 دفتر این اداره در سطح شهر قم از جمله مناطقی چون نیروگاه، زنبیل آباد، مهدیه و پردیسان برگزار می گردد، یادآورشد: داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها هستند، می‏ توانند جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 37830959 و38824050 تماس گرفته و یا به یکی از دفاتر این اداره مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha