یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ تنی چند از مدیران استانی حوزه خواستار به روز رسانی نظام آموزشی حوزه و ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه تهران، صبح امروز در دومین روز اجلاسیه مدیران استانی حوزه و معاونان ستادی حوزه های علمیه، در مشهدمقدس با بیان اینکه مجموعه فعالیت های حوزه های علمیه کشور از جمله تهران از شرایط تحولی مناسبی برخوردار شده که رضایت همه را به دنبال داشته است، گفت: در سال های اخیر و با رویکرد تحولی، پیشرفت های خوبی در حوزه تهران انجام شده است.

*تهذیب و اخلاق؛ پایه و اساس حوزه

وی با تاکید بر ضرورت تقویت کادر آموزشی مدارس علمیه،  تهذیب و اخلاق را پایه و اساس حوزه و میراث سلف صالح خواند و افزود: حوزه با معنویت و اخلاق شکل گرفته و باید طلاب با اخلاق و زی طلبگی پرورش یابند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: هر مدرسه باید یک استاد اخلاق تمام وقت داشته باشد تا طلاب فاضل تربیت شوند و این گونه مسائل تهذیبی مدارس حل می شوند.

*مقاله نویسی 80 درصد از طلاب زنجانی

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین بیات، مدیر حوزه علمیه زنجان نیز در این اجلاسیه با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه استان، گفت: در رابطه با پژوهش از بیش از 80 درصد طلاب مقاله دریافت شده است.

وی با اشاره به این که حوزه زنجان مجوز برگزاری جشنواره علامه حلی را دریافت کرده است، افزود: کارگاه های پژوهشی با محوریت روش تحقیق برای طلاب برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان ادامه داد: امسال با دعوت از 313 نفر از علمای استان همایشی  پیرامون مسائل حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بیات همچنین اجرای دوره متمرکز میثاق طلبگی، سرکشی مداوم از مدارس علمیه و مبلغان طره هجرت، برگزاری مسابقات ورزشی و یادواره های شهدا را از دیگر اقدامات حوزه زنجان بر شمرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی و مهارتی اساتید و کارمندان و کیفیت بخشی به تحصیل و تربیت طلاب، گفت: طلاب باید برای تقویت بنیه علمی خود به مباحثه بیشتر اهتمام داشته باشند.

*تأسیس کتابخانه فقه جعفری

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، نیز در این اجلاسیه ابراز داشت: در این استان توانستیم واحد های آموزشی را به 17 واحد رسانده و منتظر اخذ مجوز موقت برای سه واحد آموزشی دیگر هستیم.

وی، افزایش تعداد طلاب، کسب رتبه سوم کشوری در پذیرش طلاب جدید الورود، افزایش ارائه مقالات به 800 مقاله در دوره هشتم، افزایش تعداد کادر اصلی به 69 نفر در سال 95، اجرای پروژه احداث حوزه علمیه مرند، نوسازی و تعمیر اساسی 90 درصد از مدارس، تجهیز مدارس به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را بخش دیگری از فعالیت های حوزه استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین برگزاری کارگاه های دانش افزایی در امور مدیریتی، انعقاد تفاهم نامه بین حوزه و سایر نهاد ها، شناسایی و ثبت نام 400 نفر از دانش آموختگان حوزوی، تأسیس شوراهای مشورتی و اخذ نظرات کارشناسان در کارگروه ها با موضوعات پژوهشی و تبلیغی و تاسیس کتابخانه فقه جعفری در مرکز استان را از دیگر اقدامات برشمرد.

*ضرورت ایجاد منابع پایدار

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل نیز در این اجلاسیه، افزایش  3 مدرسه به 8 مدرسه،احداث فاز خوابگاهی با 725 متر، احداث مدرسه علمیه صالحیه، خرید زمین و احداث بازار بزرگ زعفرانیه با ۴ هزار و ۱۲۸ متر مربع که یکصد مغازه موقوفه در آن وجود دارد، ساخت مدینه العلم، ساخت استاد سرا برای مدرسه مشکین شهر و... را از اقدامات حوزه استان برشمرد.

مدیر حوزه علمیه اردبیل همچنین ساخت استاد سرا برای مدرسه خلخال، تهیه زمینی به مساحت دو هزار متر مربع جهت احداث مجتمع تجاری موقوفه در شهرک الهیه، هدیه گرفتن زمین از خیران را بخش دیگری از فعالیت های حوزه استان اعلام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه، ابراز داشت: به روز رسانی نظام پذیرش و تبلیغ از ضرورت های حوزه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha