جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نشست مطبوعاتی کارگاه کشوری نقش بهشت

حوزه/مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از برگزاری کارگاه کشوری نقش بهشت با حضور اساتید و هنرمندان کشوری در حرم کریمه اهل بیت(ع) با همکاری کانون هنر شیعی و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهردای قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام جواد بهشتی پور امروز در نشست مطبوعاتی کارگاه کشوری نقش بهشت که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، هنر را یکی از مهمترین ابزار انتقال معارف قرآن و عترت در مبانی اسلامی عنوان کرد و گفت: معماری آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)  و شاهکارهای تاریخی این معماری فاخر، ظرفیتی بزرگ است که در فضای معنوی توانسته در گره زدن قلوب زائران این آستان مقدس به اعتقادات اسلامی نقشی راهبردی داشته باشد.
مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به اینکه آثار معماری آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)  ارزشی ترین، کیفی ترین و هنرمندانه ترین آثار معماری تاریخ هزار ساله اخیر را در خود جای داده، اظهار کرد: نشر معارف اسلام به تمام نقاط دنیا و به رخ کشیدن آثار معماری اسلامی از برجسته‌ترین ویژگی این معماری بوده است.
وی ادامه داد: کارگاه کشوری نقش بهشت رخدادی فرهنگی هنری است که در کنار عظمت و شکوه معماری آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) شکل گرفته، همچنان که در طول تاریخ این معماری توانسته است که به هنرمندان مسلمان در نشر عقاید راهبردهای استراتژیک دهد.
حجت‌الاسلام بهشتی پور کارگاه نقش بهشت را مفسر هنر اسلامی توصیف کرد و گفت: در این کارگاه به دنبال آن هستیم که با تکیه بر آثار فاخر معماری آستان کریمه اهل بیت(ع) نگاهی نو به نقوش و آرایه های معماری به جامعه هنرمندان ارائه شود.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) به تشریح کیفیت اجرایی کارگاه نقش بهشت پرداخت و گفت: از مجموع ۴۰۰ هنرمند توانمند ۵۱ هنرمند برتر بر اساس رزومه انتخاب شده و در این کار گاه حضور خواهند داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کارگاه هنری ۲۷ الی ۲۹ مرداد سال جاری در صحن جامع فاطمی برگزار می شود و ۳۰ مرداد ماه نیز ساعت ۱۰ صبح اختتامیه این کارگاه هنری در سالن شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha