چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
درسنامه عمل به قرآن کریم

حوزه/ معاون پژوهشی جامعه القرآن کریم گفت: کتاب درسنامه عمل به قرآن کریم به همت واحد پژوهش جامعةالقرآن الکریم به زیور طبع آراسته شد.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتشار کتاب درسنامه عمل به قرآن کریم اظهارداشت: این کتاب با روش نوین در ارائه عملی مفاهیم قرآن و حدیث در سبک زندگی اسلامی تنظیم و به زیور طبع آراسته شده است.

وی درخصوص محتوای این کتاب، افزود: راهکارهایی که برای تدوین این کتاب درنظر گرفته شده، می‌تواند در جلسات و مؤسسات و مراکز قرآنی تأثیر زیادی داشته باشد. این کتاب با اشراف علمی حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی مدیر  جامعةالقرآن الکریم و واحد تحقیق و پژوهش این مرکز چاپ شده است.

حجت الاسلام  حکیمی با اشاره به اینکه کتاب فوق در در ۱۱ درس و ۳۵ سرفصل اخلاقی تهیه شده است، بیان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارائه و معرفی سبک زندگی بر پایه آیات و روایات و تببین مطالب کاربردی و عملی مفاهیم آیات و ارائه پیام آیات در زندگی به صورت کاربردی اشاره کرد.

معاون پژوهش جامعةالقرآن الکریم با اشاره به اینکه در این کتاب نکته‌های عملی و اخلاقی برای فراگیران تنظیم شده است، اضافه کرد: این امر به‌دلیل به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی و عمل کردن به آنها است. تمسک به قرآن کریم دارای مراتبی است که یکی از مراتب مهم آن بعد از قرائت و فهم قرآن، عمل به قرآن است چنانکه احادیث و روایات زیادی در زمینه عمل به قرآن کریم آمده است، چنانکه امام علی(ع) می‌فرماید «برماست عمل کردن به قرآن کریم، که هر که هرفردی بر قرآن عمل کند، بر دیگری پیشی می‌گیرد»

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به فرمایش اهل‌ بیت(علیهم السلام) را عمل کنیم و به آن پایبند باشیم، لازمه‌اش این است که آیات قرآن به صورت عملیاتی به زندگی ما بیاید و تأثیرش در نشست و برخوردها و رفتارهای فردی و اجتماعی و ارتباطات خانوادگی و تربیت فرزندان قابل مشاهده باشد لذا راهکارهای خوبی در این درسنامه تنظیم و ارائه شده است که حافظان، قاریان و مربیان قرآن این مجموعه را تهیه و مطالعه کنند چون مبنای این درسنامه بر اختصار است.

حجت الاسلام حکیمی با تأکید بر اینکه در درسنامه عمل به قرآن، مطالب عملی بیان می‌شود به نحوی که قرآن‌آموز بعد از اتمام یک درس پیام آیه را به صورت کاربردی می‌توانند در زندگیشان به‌کار ببندند، تصریح کرد: این کتاب از سویی با دستورالعمل‌های اولیای الهی و اساتید اخلاق همراه شده است و از سوی دیگر نیز روایات اهل‌بیت(علیهم السلام) که آیات را توضیح داده است در این مجموعه به کمک فراگیران و مربیان آمده است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد با مطالعه این کتاب شاهد آثار تربیتی، اخلاقی و اعتقادی بیشتری در زندگی روزمره خواهیم بود، درباره نحوه تهیه این کتاب اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای درخواست خرید این کتاب و یا سایر کتاب‌های انتشارات جامعةالقرآن با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۶۸۸۲تماس بگیرند و یا به صورت حضوری به نشانی مؤسسه واقع در قم، خیابان معلم، معلّم ۱۰، کوچه ۶، فرعی اوّل سمت راست، پلاک ۶ مراجعه کنند و آن را تهیه کنند.

یادآور می‌شود: درسنامه عمل به قرآن کریم(روشی نوین در ارائه علمی مفاهیم قرآن و حدیث در سبک زندگی اسلامی است که توسط حجج ‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی و اسماعیل محمدی تألیف شده است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha