شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم افتتاحیه دوره تمهیدی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره تمهیدی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با حضور آیات اعرافی و حسینی بوشهری و برخی از معاونین حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره تمهیدی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف مقام معظم رهبری  که با حضور آیات اعرافی و حسینی بوشهری برگزار شد، اظهار داشت: این مؤسسه با هدف تربیت عالمان و محققان برجسته با توانایی نظریه پردازی در حوزه مباحث تخصصی راه اندازی شده و بناست دوره ای ده ساله با موضوع فقه الاقتصاد برای این عزیزان برگزار نماید.

وی ابراز داشت: در برنامه ریزی برای دوره ده ساله مذکور، دوره ای تمهیدی تعیین شد تا طلاب پایه هشتم جذب شده و به صورت پایه ای با آنان کار شود.

مسئول برگزاری دوره تمهیدی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ادامه داد: برای برگزاری این دوره، قریب به یکصد نفر از طلاب ثبت نام کردند که پس از آزمون کتبی و شفاهی از 14 نفر از آنان برای شرکت در دوره تمهیدی دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به سیاست های برگزاری دوره تمهیدی، خاطرنشان ساخت: تقویت اخلاق و معنویت و زی طلبگی، اهتمام به اجرای منویات رهبر انقلاب درباره تعلیم و تربیت طلاب، همراهی با نظام اسلامی، توجه ویژه به فقه و علوم مرتبط با آن، توجه به سنت های حسنه حوزوی همانند مباحثه و پیش مطالعه، اهتمام به کاهش تعطیلات و استفاده حداکثری از فرصت ها و ... از جمله این سیاست ها می باشد.

وی در پایان گفت: استفاده از تجربیات مؤسسات موفق از جمله برنامه هایی است که برای برگزاری این دوره در دستور کار قرار داده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha