یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا تقوایی

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به جلوگیری از حضور زائران ایرانی در حج، با بیان این که حجی که در آن برائت از مشرکین نباشد، حج واقعی نیست، گفت: حج امسال ما شیعیان، حضور در کربلا و مراسم پیاده روی اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تقوایی، پیش از ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران که در محل نمازخانه این حوزه و با حضور جمعی از طلاب و اساتید برگزار شد، اظهار داشت: باید در راه تقوا گام برداشت و بدانیم که قله تقوا، فانی شدن در ولایت محمد(ص) و آل محمد است.

استاد حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با بیان این که شرط اول تقوا داشتن اعتقاد همزمان به توحید و ولایت و پس از آن انجام واجبات و ترک محرمات است، ادامه داد: متأسفانه برخی به مستحبات چسبیده و از واجبات غافل می شوند.

وی ادامه داد: مرحله بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، انجام مستحبات و ترک مکروهات است که در این مسیر، خواندن نماز شب بسیار اثر گذار است؛ خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی همواره تأکید داشتند که طلبه باید نماز شب خوان باشد.

تولیت مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) منطقه لویزان تهران، در ادامه سخنان خود با بیان این که اولین نشانه تقوا در انسان، پیدا کردن بصیرت است، گفت: کسی که تقوا داشت، راه خود را پیدا می کند و برای مثال طلبه ای که امروز به سوریه و عراق می رود تا با داعشی ها جنگ کند، راه خود را پیدا کرده و قدم در راه شهادت گذاشته است و ما هم باید از او حمایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی اضافه کرد: همچنین کسی که تقوا داشت، هیچ گاه به پیامبر(ص)ف به ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه شک نمی کند؛ امروز یک بچه 6 ساله هم می داند که باید از ولایت فقیه تبعیت کرد، اما برخی احمق ها نمی فهمند؛ چرا؟ چون تقوا نیست و چون مال حرام، مال رانت خواری، و مال اختلاس به شکم آن ها رفته است؛ اصولا پول هایی اینچنینی مثل رانت، باعث می شود که انسان بصیرت نداشته و کور شود و چنین انسانی ولایت فقیه را نمی بیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان و حجاج بیت الله الحرام، گفت: حکومت عربستان سعودی، حج امسال را خراب کردند، زیرا آن حج که شیعه در آن نباشد و آن حج که برائت از مشرکین نداشته باشد، حج واقعی نیست؛ حج امسال ما کربلا و پیاده روی اربعین به سمت کربلا است.

تولیت مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) منطقه لویزان تهران، افزود: امام حسین(ع) راه صحیح زندگی و سعادت را به انسان نشان می دهد و از این رو باید علاوه بر انجام کارهای واجب خود مثل درس خواندن، حضور پر رنگی در هیئت های حسینی و مجالس عزاداری اباعبدا...(ع) در ماه محرم داشته باشیم.

وی گفت: در سال گذشته دیدیم که برخی از پیرزن ها، با یک بغچه ای در سر، در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) به سمت کربلا، حدود 500 کیلومتر پیاده روی کردند و این نشان از تقوا و پیدا کردن راه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوایی خطاب به طلاب گفت: اگر می بینید که برخی از شما، درس خواندن تان که یکی از واجب ترین کارها محسوب می شود، ضعیف است، به این دلیل است که راه را گم کرده اید و این تنبلی شما ناشی از همین موضوع است؛ باید برای رفع این موضوع به ائمه(ع) و امام حسین(ع) توسل پیدا کرده و راه خود را پیدا کنید.

تولیت مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) منطقه لویزان تهران در پایان گفت: اگر اولین نشانه و اثر تقوا، پیدا کردن بصیرت است، دومین اثر مهم آن نیز غلبه بر مشکلات است.

۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha