یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حوزه/ عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقویت مراکز تخصصی را یکی از لوازم مهم تولید علم در حوزه های علمیه برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی سبزواری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اینکه تقویت مراکز تخصصی یکی از لوازم مهم تولید علم در حوزه های علمیه است، اظهار داشت: به لطف الهی و با حمایت هایی که صورت گرفته، مراکز تخصصی و انجمن های علمی حوزه در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته اند که البته باید در جریان تولید علم و توسعه نهضت نرم افزاری حمایت از آن ها را تداوم بخشید.

وی همچنین افزود: اساساً هدف اولیه از تخصصی کردن علوم و ایجاد و توسعه مراکز تخصصی آن است که علوم در شاخه های گوناگون به خوبی فهمیده شده و بدین وسیله، زمینه ای فراهم گردد که توان و ظرفیت حوزه و روحانیت در این امور روز به روز ارتقا یابد.

این استاد حوزه تصریح کرد: از سویی در دنیای امروز اهمیت رشته های تخصصی روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و همین مساله می طلبد که ما در عین توجه جدی به رشته های کلیدی همچون اصول و فقه در حوزه از اهمیت رشته های تخصصی نیز غافل نشویم.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان ساخت:‌ بی شک یکی از آثار و برکات رشته ها و مراکز تخصصی آن است که بهتر و بیشتر می توان به نیازهای جامعه در گرایش های مختلف پی بُرد و با نگاه کارشناسانه و آسیب شناسانه در جهت تامین و رفع آن نیازها گام برداشت.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha