شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نشست «راهكارهاي تبليغ اسلام در غرب با محوريت نهج البلاغه

حوزه/ نشست تخصصي راهكارهاي تبليغ اسلام در غرب با محوريت نهج البلاغه با حضور مؤلف كتاب گران سنگ «تمام نهج البلاغه» در اداره كل پژوهش هاي اسلامي رسانه در قم برگزار گرديد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، كتاب «تمام نهج البلاغه» تلاش  28 ساله حجت الاسلام موسوي مي باشد که از ويژگي هاي منحصر به فرد برخوردار است؛  از جمله اينكه براي تكميل پژوهش اين كتاب بيش از 70 كتابخانه در سراسر جهان بررسي شده است و به بيش از هشتادهزار جلد كتاب مراجعه گرديده است و بيش از 1200 جلد كتاب را به عنوان فهرست منابع در خود جاي داده است.

وی در نشست «راهكارهاي تبليغ اسلام در غرب با محوريت نهج البلاغه» با اشاره به آمادگي فضاي غرب براي كسب معارف اهل بيت(ع) با توجه به خلاء هاي موجود، خشونت هاي داعش و اسلام سلفي را فرصتي تلقي نمود كه مي توان معارف اسلام ناب را به گوش جهان رساند.

مولف کتاب «تمام نهج البلاغه» ضمن تأسف از فضاي تساهل و تسامحي كه جهان تشيع در قبال كشتار شيعيان مظلوم كشورهاي مختلف از خود نشان مي دهد نسبت به تحركات وهابيت و سلفي هاي نسبت به تبليغ افكار انحرافي خود در سرتاسر جهان هشدار داد.

وی در ادامه ضمن برشمردن ويژگي هاي اين كتاب ارزشمند به نوآوري در تبليغ اسلام ناب اشاره و اظهار داشت: حضور رسانه اي ما در جهان بايد حضور تأثيرگذار، جذاب و متناسب با روز و با آخرين فنآوري ها باشد.

حجت الاسلام موسوي در پايان هم با استقبال گسترده مجامع بين المللي از اين كتاب اشاره نموده و از سفر به سازمان ملل و ملاقات با بان كي مون و اهداء كتاب ارزشمند «تمام نهج البلاغه» به ايشان خبر داد.

گفتني است: نسخه هايي از اين كتاب به سازمان لاهه، يونسكو، كتابخانه پاپ در واتيكان و بسياري از نهادهاي بين المللي با حضور نويسنده اين اثر اهداء شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha