چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام کیانی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام کیانی گفت: دشمن با طراحی‌های گسترده به دنبال تضعیف جایگاه حوزه‌های علمیه در کشور است و در این مسیر تلاش‌های گسترده را آغاز کرده و باید مسئولان عالی‌رتبه حوزوی، نسبت به این مهم، هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، در آیین عمامه گذاری طلاب این مدرسه، به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و اظهار داشت:  در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۰۰ طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل بوده و به یادگیری علوم حوزوی می‌پردازند.

وی با اشاره به موفقیت‌های این مدرسه علمیه در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، گفت: کسب رتبه نخست جشنواره حلی، موفقیت در عرصه‌های آموزشی و برگزاری مستمر اردوهای جهادی برای طلاب، بخشی از موفقیت‌های مدرسه است که إن شاءالله مدارس علمیه این شهرستان با سابقه درخشان مکتب فقهی و اصولی، قله‌های پیشرفت و ترقی خود را طی کنند.

حجت‌الاسلام کیانی، بابیان این‌که حوزه‌های علمیه در رفع نیازهای شرعی و اعتقادی مردم در جامعه اسلامی، نقش بسزایی دارند، اذعان داشت: حوزه‌های علمیه، در دوران معاصر و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی نقشی مهم و مؤثر در آگاهی بخشی اجتماعی مردم در مبارزه علیه رژیم طاغوت داشته‌اند و امروز نیز باید بیش از گذشته در این راستا، همت ورزند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی، با اشاره به هجمه‌های دشمن در راستای تضعیف جایگاه حوزه و روحانیت میان مردم، تصریح کرد: دشمن با طراحی‌های گسترده به دنبال تضعیف جایگاه حوزه‌های علمیه در کشور است و در این مسیر تلاش‌های گسترده را آغاز کرده و باید مسئولان عالی‌رتبه حوزوی، نسبت به این مهم، هوشیار باشند.

وی در پایان، حوزه‌های علمیه را به‌عنوان حلقه‌های اتصال سنت و مدرنیته در جامعه امروز مطرح کرد و گفت: حوزه‌های علمیه زمینه پاسخ و رفع نیازهای گسترده فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را بر عهده داشته و در این راستا باید بیان کنم که توجه به رفع نیازهای حوزه علمیه آیت‌الله قاضی دزفول، یک نیاز مهم فرهنگی در شهرستان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha