شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده

حوزه/ مسئول مجمع بسیج جامعه زنان خراسان رضوی، خانواده را نخستین سنگر زن مسلمان دانست و گفت: یک طلبه و مبلغ موفق باید با فراگیری شیوه های ترویج دین، در کنار مردم باشد و در جهت رفع مشکلات آنها نیز اقدام کند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، خانم خادم در همایش مبلغان خواهر حوزه علمیه خراسان با عنوان «وارثان عاشورا ویژه ماه محرم» در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، با اشاره به آیه 30 سوره یس، بیان کرد: 124 هزار پیامبر مبعوث شدند تا با تشکیل حکومت الهی و وحیانی بستر نظام اسلامی را در جامعه جهانی ایجاد کنند.

مسئول مجمع بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با بیان اینکه پیام اصلی غدیر ولایت و حکومت داری است، افزود: طاغوت مصداق بارزترین منکر و حفظ نظام اسلامی و حکومت الهی بزرگترین معروف در جامعه است.

 وی در ادامه به برخی از انتظارات امام خمینی(ره) و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزویان و مبلغان پرداخت و گفت: یک زن مسلمان در جامعه امروزی با بر عهده داشتن 5 نقش دختری، خواهری، همسری، مادری و زن ولایی باید در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن مقاوم باشد و  علیه آنها نیز قیام کند.

این فعال فرهنگی، خانواده را نخستین سنگر زن مسلمان تعبير و با اشاره به وظایف زنان در خانواده و جامعه، خاطر نشان كرد: کمرنگ شدن ارزش ها همانند ساده زیستی و قناعت، رواج فرهنگ عافیت طلبی و اسراف، اختلاف و نبود وحدت، تفرقه بین گروه ها و مردم، دور شدن از عرصه سیاست و اجتماع و عدم جریان گفتمان سازی از نگرانی های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

مسئول مجمع بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره سخنی از رهبر معظم انقلاب «تعمیق معرفت دینی با سایت گردی و وب گردی اتفاق نمی افتد، بلکه با خواندن قرآن و آثار بزرگان و اندیشمندان بدست می آید و آثار شهید مطهری در قله است»، به عوامل موفقیت در عرصه تبلیغ نیز اشاره کرد و گفت: خواندن قرآن و مطالعه روزانه کتاب های منشور روحانیت امام خمینی و کتاب های شهید مطهری برای عارف و عامی انسان ساز است و یک طلبه را در امر تبلیغ موفق خواهد کرد.

وی با بیان این که یک طلبه باید طبیب دوار در جامعه حرکت کند خاطر نشان کرد: یک طلبه و مبلغ موفق باید با فراگیری شیوه های ترویج دین، در کنار مردم باشد و در جهت رفع مشکلات آنها نیز اقدام کند.

خادم در پایان با تاکید بر وحدت حفظ نظام اسلامی، ابراز کرد: عامل و آمر بودن و نهی از منکر کردن، انس با قرآن، اهل مطالعه بودن و بصیرت داشتن لازمه یک مبلغ موفق است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha