سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سه هزار مبلغ در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه از امشب وارد محرم الحرام می شویم، ماه محرم و صفر بزرگترین همایش ها و نمایش ها جهان اسلام وچه بسا  جهان بشریت برای ابزار مودت و محبت به اهل بیت جلوه پیدا می کند و این محبت ها موجب توسعه دین و موجب همگرایی مسلمانان جهان می شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه معرفی خط اصیل اسلام و افشای جریان های مخالف اندیشه دینی در محرم و صفر قابل تحقق است، افزود: تربیت نسل امروز در معرفی اسلام ناب و عاشورایی و جدا سازی خط حق از باطل نهفته است .

حجت الاسلام و المسلمین محمود مرویان حسینی با بیان اینکه 91 هزار هئیت مذهبی و  بیش از 50 هزار مسجد در کشور داریم، افزود: مساجد و هیئت های مذهبی در ایام محرم و صفر به ویژه دهه اول محرم،  زمینه فعالیت های فرهنگی و عزاداری های  فراوانی را برای دلدادگی و عزاداری ارادتمندان  اهل بیت علیهم اسلام  عصمت و طهارت  فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه مساجد مهم ترین پایگاه های عزاداری امام حسین(ع) به شمار می روند، افزود: در ماه محرم امسال 50 هزار مبلغ برای تبیین معارف عاشورایی و بصیرت افزایی به روستاها و شهرهای کشور اعزام می شوند و پیش بینی این است که در صد هزار نقطه کشور فعالیت های تبلیغی و عزداری برگزار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرویان حسینی در ادامه به برنامه های اداره کل تبلیغات خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: سه هزار مبلغ در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

وی ادامه داد: 5هزار هیئت مذهبی با مجوز رسمی در سراسر استان خراسان رضوی فعالیت دارند، این در حالی است که گسترده‌ترین شبکه مردمی فعال در سطح کشور، هیئات مذهبی هستند که همواره پشتیبان راه ولایت و امامت و محلی مناسب برای تشریح معارف تشیع بوده‌اند.

 حجت‌الاسلام مرویان با اشاره به نظارت‌ها بر محافل مذهبی در ایام محرم و صفر، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد‌های مربوطه در تلاش‌اند تا با حمایت و نظارت دقیق، این ظرفیت تبلیغی بزرگ اسلام که همیشه مورد توجه جریانات انحرافی است، در مسیر درست باشد و با تذکرات صورت گرفته، فعالیت‌های خارج از چار چوب اصلاح شود.

انتهای پیام/ ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha