شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد

حوزه/ معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که امروز جریان استکبار و نفاق می خواهد قیام عقلانی عاشورا را غیر منطقی در جهان معرفی کند، گفت: در دنیا کنگره های زیادی برای کمرنگ و بی منطق بودن این قیام عقلانی برگزار و هزینه های زیادی در این راه صرف می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور نیز در این همایش با اشاره به این که عزاداری برای اهل بیت(ع) از بزرگترین شعائر دینی محسوب می شود، گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان یک سرمایه اجتماعی و خدمت در این دستگاه توفیقی عظیم برای انسان در دنیا و اخرت تلقی می شود.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی و دنیای کفر و نفاق امروز با توسل به انواع روش ها سعی دارند این سرمایه معنوی اجتماعی را خاموش کنند، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع)  قیامی مملو از عقلانیت و منطق است، به گونه ای که امام(ع) در بحبوحه روز عاشورا به یاران خود فرمودند "اگر حقوقی از مردم بر گردن شماست حرکت در جبهه جهاد را ترک و حق مردم را ادا نمایید"، همین بیان نافذ و منطقی عمق عقلانیت و منطق عاشورا را بر همگان آشکار می سازد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که امروز جریان استکبار و نفاق می خواهد این قیام عقلانی را غیر منطقی در جهان معرفی کند، خاطر نشان کرد: در دنیا کنگره های زیادی برای کمرنگ و بی منطق بودن این قیام عقلانی برگزار و هزینه های زیادی در این راه صرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با اشاره به اهمیت و ضرورت محتوا در برنامه های مجالس عزاداری اهل بیت(ع)، اظهار داشت: محتوای برنامه های این مجالس باید به گونه ای باشد که موجب ارتقاء دینی و معرفت روز افزون در بین آحاد جامعه گردد.

وی، اقامه نماز جماعت بخصوص نماز ظهر عاشورا را بزرگترین حرکت هیئات مذهبی برشمرد و بیان داشت: برپایی این حرکت شیفتگان اهل بیت(ع)، به یاد نماز ظهر عاشورای یاران سیدالشهدا(ع) می تواند خنثی کننده نقشه های فرهنگی دشمنان اسلام و مکتب تشیع باشد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور لزوم اجرای برنامه های قرآنی در برگزاری مراسمات عزادرای اهل بیت(ع) را یادآور شد و گفت: اجرای برنامه های قرآنی می تواند موجب تحکیم باورهای اعتقادی و معرفت دینی عزادران گردد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد در پایان با اشاره به این که استفاده از تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم باید جایگزین تمثال و شمایل در عزاداری ها شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر با لسان ملایم و صمیمانه منبریان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نیز باید در راس برنامه های مراسم عزاداری قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha