دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌‌الاسلام حاج صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: روحانیت هر جا خطری متوجه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) شود با تمام وجود وارد میدان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، شب گذشته، در همایش ائمه جمعه وجماعات و طلاب کاشان و آران و بیدگل در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج کاشان، به فلسفه وجودی و رسالت روحانیت به عنوان وارثان انبیاء وائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: وظیفه روحانیت، بیان و تبیین دین خدا و اسلام است.

وی از پیامبر اکرم (ص) به عنوان اولین  سخنگوی دین خدا نام برد و تصریح کرد: شأن روحانیت در این است که مجموعه احکام، معارف و دستورات اسلام را در جامعه گسترش دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، دفاع از دین خدا و گسترش فرهنگ علوی فاطمی وعاشورایی را از دیگر وظایف روحانیت دانست و گفت: روحانیت هر جا خطری متوجه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) شد با تمام وجود وارد میدان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی به فلسفه وجودی کربلا و دلیل به شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشاره و خطاب به روحانیون اظهار کرد: درمحرم به مردم یاد بدهید که جنگ  اسلام با استکبار تمام شدنی نیست.

وی به میدان آوردن تمام چیزمان به میدان برای دفاع از اسلام را پیام امام حسین(ع) به روحانیت دانست و تصریح کرد:  سنگرنشینی دین خدا دفاع در برابر تحریف ها، هجمه ها، فتنه ها و متزلزل کردن ارکان دینی جامعه وظیفه روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، راهبری  و امامت امت را از دیگر وظایف روحانیت عنوان کرد و گفت: برای دین دار کردن مردم فقط  دفاع از دین کفایت نمی کند، بلکه در جاهایی روحانیت باید نقش مدیریتی و راهبری را به عهده بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان این که قرآن شأن نبوت و ولایت را به عهده پیامبر(ص)  گذارده است، گفت: قرآن ماموریت نبوت وابلاغش به مردم، منبر رفتن و ابلاغ کردن به مردم به عنوان آخرین پیامبر وظیفه ای است که خداوند به عهده پیامبر اکرم(ص) گذارده است.

وی با توصیه به بازنگری، باز خوانی و آسیب شناسی مسائل دینی و اجتماعی جامعه، گفت: باید حوزه های علمیه امروز ما در طراز انقلاب اسلامی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: روحانیت باید چالش های اصلی جامعه را رصد کند و ببیند دشمن کجا را هدف گرفته است.

وی انقلاب اسلامی را بزرگترین خطر وچالش آمریکا عنوان کرد  و گفت: عامل بقای انقلاب اسلامی ایران اسلام، ولایت و مردم است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان به هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ دشمن، گفت: حوزه های علمیه با روحیه  انقلابی و جهادی در مقابل نفوذ می ایستد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha