یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه کاشان تاکید کرد: حوزه های علمیه به منظور گسترس هرچه بیشتراسلام درجهان خصوصا کشورهای غربی، باید طلاب با سواد و زباندان تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرموسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل، مدیرحوزه علمیه کاشان و مدیران ادارات اوقاف و میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، با تاکید بر این که جهانیان تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، گفت: گرایش جوانان غربی به اسلام روبه افزایش است و این مسئله نشات گرفته از فطری بودن اسلام است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که معارف اسلام مطابق با فطرت انسان هاست، تصریح کرد: اگر این معارف به درستی برای انسانها بیان شود، همه مشتاق گرایش اسلام می شوند.

وی، گرایش روز افزون مردم جهان خصوصا جوانان و دانشگاهیان به اسلام را موجب نگرانی دولتمردان غربی دانست و افزود: به همین دلیل هم یکی ازاهداف دشمنان وغربی ها درجنگ های تحمیلی، قطع ریشه اسلام است.

آیت الله نمازی، جمهوری اسلامی ایران را پایگاه نشرمعارف اسلامی در دنیا خواند و یادآورشد: ساختار، اصول ، فنون، فروغ، اخلاق، حقوق، هویت و مدیریت اسلام موجب گرایش بیشترمردم جهان به این دین الهی شده است.

نماینده ولی فقیه کاشان تاکید کرد: حوزه های علمیه به منظور گسترس هرچه بیشتر اسلام درجهان خصوصا کشورهای غربی، باید طلاب با سواد و زباندان تربیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با قدردانی از فعالیت های موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل که بخشی از نیازهای کشور در ترویج اسلام را پوشش می دهد، تصریح کرد: با توجه به اینکه حقوق زن سوژه غربی هاست این موسسه می تواند روی تبیین جایگاه زن دراسلام، در دیگر کشورها کار کند.

صدور فرهنگ اسلام ناب به دنیا

حجت الاسلام محمد جواد گلزار، مدیر موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل نیز در این دیدار با تشریح فعالیت های این موسسه در کشورهای مختلف جهان، توانمندسازی جوانان مسلمان جهان و آشنا سازی گردشگران خارجی با فرهنگ اسلام وتشیع را ارمهمترین فعالیت ها برشمرد.

مدیرموسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل ادامه داد با توجه به همکاری هایی که میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امورخیریه و مدیریت حوزه علمیه کاشان با داشته اند، این موسسه توانسته  در ایام محرم ارتباط خوبی را با گردشگران خارجی داشته باشد.

وی از برقراری ارتباط روزانه با صد نفر گردشگر خارجی در کاشان خبرداد و تصریح کرد: گردشگران خارجی وقتی شور و شوق عزاداری مردم کاشان را می دیدند، متاثر می شدند و ایران را متفاوت از آن چیزی که فکرمی کردند، دیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha