یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی

مدیرحوره علمیه خواهران اصفهان با تاکید بر این که خانواده ها در ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، گفت:  جهاد برای زنان تحمل سختی ها و مشکلات است لذا همانطور که مردان در جهاد نظامی باید در مقابل دشمن صبر وتحمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، شامگاه جمعه در اولین دوره آموزش مقدماتی بسیج اساتید حوزه، درباره افرادی که احکام عبادی را به جا می آورند، ولی ولایت ندارند، بیان داشت: پیامبر درباره این افراد فرمودند: اگرچه این افراد (حتی در میان رکن و مقام) نماز بخوانند و روزه بگیرند و خیال کنند مسلمان هستند باز هم از زمره یهودیان حساب می شوند و در جهنم داخل می شوند.
مدیر حوزه علمیه خوهران اصفهان در توصیه ای به طلاب افزود: سعی کنید در سخنرانی ها با احادیث اهل بیت علیهم السلام آغاز کنید، چراکه مجلس شما به کلام ایشان منور خواهد شد و جلسه از تاثیر معنوی آن بهره مند می گردد.
وی در ادامه در رابطه تربیت فرزندان تاکید کرد: والدین باید سعی کنند فرزندان خود را با حب اهل بیت و بغض دشمنان ایشان تربیت کنند، چرا که خداوند متعال در حدیثی به حضرت موسی(ع) فرمودند: آنچه که از نماز و روزه بجای آورده ای برای خودت بوده و آنچه برای من می باشد دوستی و دشمنی برای من است لذا در روایات هست خدا دوست دارد هر کس که اباعبدلله را دوست داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در ادامه در رابطه بسیج طلاب اظهار کرد: امروز در نظام اسلامی با توجه به اوامر حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل پایگاه بسیج، افراد در این تشکل شرکت می کنند و از این فیض عظمی بهره مند می شوند لکن هر کس در این تشکل ورود نکند از آن محروم می ماند.
وی در تبیین جایگاه بسیج اشاره کرد: بسیج یعنی اعلام آمادگی برای جانفشانی در راه اسلام و قرآن، لذا بسیجی ها از اول انقلاب برای پست و مقام و جایگاه به این تشکل نمی آمدند و خالصانه در جبهه ها مجاهده می کردند تا به مقام رفیع شهادت نائل می آمدند و این امر همان عهدی است که ما در دعای عهد با امام زمان خود می بندیم و اعلام آمادگی می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ادامه داد: همه آمادگی برای دفاع از اسلام در آمادگی نظامی خلاصه نمی شود، همان طور که حکومت امام زمان(عج) نیز فقط به رزمنده نیاز ندارد، چرا که در حکومت آن حضرت به مبلغ دینی هم نیاز است و فلسفه تشکیل بسیج اساتید و طلاب، همین امر می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 50 نفر از 313 یار امام زمان(عج) در دوران ظهور را زنان تشکیل میدهند افزود: این روایت نقش والای زنان را در دوران ظهور نشان می دهد، لکن باید توجه داشت که این 313 نفر هریک قدرت اداره یک منطقه وسیع را دارند در نتیجه خواهران نیز باید تلاش کنند که در دوران ظهور نقش اصلی خود را ایفا کنند.
مدیر حوزه علمیه خوهران اصفهان در ادامه افزود: اگرچه که حضور زنان در جهاد نظامی ضرورتی ندارد، لکن امروز که در عرصه جنگ نرم قرار داریم، آن ها وظیفه دارند در این عرصه حضور یابند و از لحاظ علمی و ... ایفای نقش کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: بسیج اساتید و طلاب یک پایگاه سربازی حضرت امام عصر(عج) می باشد و هرکس در این عرصه وارد نشود، اعلام آمادگی برای حضور در رکاب حضرت بقیة الله (عج) نکرده است، لذا با توجه به متن دعای عهد که افراد خود را آماده برای ظهور می خوانند اگر ورود نکنند، دروغ گفته اند.
حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ادامه داد: اساتید و مدیران مدارس حوزه مسئولیت سنگینی را برعهده دارند که فقط با آموزش دروس و اصطلاحات به طلاب رفع تکلیف نمی کنند، لذا این مسئولیت سنگین، همان مسئولیت تربیت صحیح است، چراکه هستند افرادی که علوم و واژه های بسیار می دانند ولی تربیت نشده اند، لکن در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می شوند.
وی در ادامه اذعان کرد: جهاد برای زنان تحمل سختی ها و صبر در برابر مشکلات است، لذا همان طور که مردان در جهاد نظامی باید در مقابل آتش دشمن صبر و تحمل کنند، سختی جهاد زنان نیز تحمل مشکلات خانواده می باشد در نتیجه خوب است زنان از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند که با تمام مشکلاتی که در زندگی بود تمام عمر تلاش می کرد و در برابر کاستی ها صبر و قناعت می کرد.
حجت الاسلام ابطحی در پایان در رابطه مسئله ازدواج بیان کرد: امروز که جوانان در ابتدای زندگی توانایی مالی ضعیفی دارند، مشکل ازدواج را فقط توکل بر خدا حل می کند، لکن خانواده ها نباید انتظار دامادی داشته باشند که تمکن مالی دارد و اگر چنانچه زوجین دارای ایمان و اخلاق باشد خداوند از فضل خودش آنان را بی نیاز می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha