یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یزدی نیا پور

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان یکی از اصلی ترین عوامل انحراف یک جامعه را با توجه به واقعه کربلا، سکوت مردم در مقابل منکر عنوان کرد و گفت: در اثر عدم امر به معروف و نهی از منکر، زشتی ها در یک جامعه ارزش می شوند، خوبان جامعه به انزوا کشیده شده و فاسقان در جایگاه قدرت قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اکبر یزدی نیا پور،  در جمع  عزاداران حسینی نیروهای مسلح و  کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، فلسفه بعثت پیامبران را با توجه به حدیث «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» ظهور و بروز فضائل و سجایای اخلاقی در بین مردم جامعه عنوان کرد و گفت: هر قدر، فضائل اخلاقی در یک انسان بیشتر ظهور و بروز یابد و از زشتی ها دوری کند، آن انسان ارزشمند تر خواهد شد.

وی افزود: از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص)، دسیسه ها آغاز شد و دنیا طلبان که منافع خویش را با تعالیم اسلام ناب محمدی در تضاد می دیدند، در یک بازه زمانی طولانی مدت شروع به منحرف کردن افکار جامعه کردند.

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان تصریح کرد: قطعاً تغییر دادن جامعه و طرز تفکر مردم پس از تلاش های پیامبر اکرم (ص) در زمینه سازی افکار درست و عقاید صحیح نیاز به زمان داشت و دشمن هم این واقعیت را به خوبی درک می کرد. نتیجه اینکه پس از سپری شدن پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، جامعه اسلامی به جایی رسید که فرمانروا و زمامدار آن شخص فاسق و دائم الخمری به نام یزید بن معاویه شد. شخصی که علناً فسق و فجور می کرد و به هیچ یک از  احکام الهی ذره ای اعتقاد نداشت. 

حجت الاسلام یزدی نیا پور، به انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دنیا طلبان و استکبار هر عصر و زمانی علیه اسلام ناب،  جبهه می گرفته و هنوز هم می گیرند و این موضوع اختصاص به زمان یا عصر خاصی ندارد.

 وی افزود: انقلاب اسلامی هم پس از اینکه به پیروزی رسید به دلیل اینکه در پی پوشیدن جامه عمل به تعالیم ناب اسلامی بود، منافع دنیا طلبان جهان را به شدت تهدید کرد و  مورد بغض و دشمنی استکبار جهانی قرار گرفت و دشمنان از زمان پیروزی تاکنون، از هیچ تلاشی در جهت نابودی آن فروگذار نکرده اند، دلیل آن هم این است که چنانچه تفکرات اسلام ناب محمدی در یک جامعه ای فراگیر شود دیگر جایی برای ظالمان و دنیا طلبان آن جامعه باقی نخواهد ماند.

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان در ادامه ابراز کرد: اولین تلاشی که منافقان، دنیاطلبان و استکبار جهانی در مقابل جامعه ای که دارای تفکر ناب اسلامی است به آن مبادرت می ورزند، تغییر فرهنگ هاست.

وی تصریح کرد: اینجاست که حفظ و حراست از تفکرات ناب اسلامی بر دوش تک تک افراد جامعه سنگینی می کند و وظیفه دارند با احیای امر به معروف و نهی از منکر اجازه ندهند خوبی ها در جامعه به یک ضد ارزش و برعکس، زشتی ها به  زیبایی تبدیل شوند.  

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، نتایج حاصل از عدم امر به معروف و نهی از منکر را بسیار تاسف بار خواند و گفت: در چنین شرایطی جامعه به جایی می رسد که در مقابل شنیدن هر موعظه ای، جبهه می گیرد.

استاد حوزه علمیه اصفهان به انحراف جامعه اسلامی پس از سپری شدن پنجاه سال از رحلت پیامبر اکرم (ص) دوباره اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) به عنوان تنها حجت الهی، نجات آخرین دین الهی  را جز در  شهادت و بذل جان خود، خانواده و یارانش و اسارت اهل و عیالش نمی دید.

حجت الاسلام یزدی نیا پور، وصیت نامه امام حسین (ع) به برادرش محمدبن حنفیه را به عنوان یکی از اسنادی که انگیزه آن حضرت از نهضت عاشورا را به خوبی نشان می دهد معرفی کرد و گفت: در این وصیت نامه آن حضرت انگیزه خود از قیام را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند و خود را از تهمت هایی که دشمنان به آن حضرت نسبت می دادند مبری دانستند.

وی در این خصوص افزود: شیوه و منش استکبار جهانی در همه زمان ها این بوده است که با متهم کردن آزادی خواهان و صالحان و حق طلبان جامعه به شورشگری و طغیان، سعی می کنند از به ثمر رسیدن انقلاب ها جلوگیری کنند و بر تمام ظلم ها و بی عدالتی های خود سرپوش گذارند. 

مدیر مدرسه علمیه صدر بازار در پایان، سکوت جامعه اسلامی و عدم پشتیبانی از آزاد مردی مثل امام حسین (ع) را ننگی ابدی برای جامعه آن روز عنوان کرد و گفت: این موضوع فقط مربوط به آن جامعه نبوده است. اکنون نیز هر جامعه ای که از آرمان های خود دست کشیده، سر تعظیم در مقابل استکبار جهانی و زورگویان عالم فرود آورد، باید آماده پذیرش ذلت و حک شدن مهر ننگ بر پیشانی خود تا ابد باشد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha