یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل جامعةالمصطفی به همراه جمعی از مسئولان این اداره کل، با حضور در مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی، با مسئولان این مجتمع دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  نبوی، معاون آموزش و جانشین ریاست مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی، در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به مسئولان روابط عمومی المصطفی، به ارائه توضیحاتی درباره این مجتمع پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی قدم هایی را در زمینه اهل سنت برداشت و واحد گرگان به همین منظور راه اندازی شد؛ اما در دو سال اخیر، با راه اندازی مجتمع عالی مذاهب، این حرکت سرعت و توسعه بیشتری یافت.

وی با اشاره به توسعه فیزیکی و کیفی جامعةالمصطفی- واحد گرگان که به اهل سنت اختصاص دارد، ابراز داشت: با اقدامات صورت گرفته، ظرفیت این مجتمع از 200 نفر به 600 نفر افزایش یافت و در کنار این واحد، واحد قشم راه اندازی شد. هم چنین مطالعه برای راه اندازی واحدهای مختص اهل سنت در دیگر شهرهای کشور نیز در دست اقدام است.

حجت الاسلام نبوی، تطبیق سازی و بومی سازی 9 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مطابق با مذاهب حنفی و شافعی را یکی دیگر از اقدامات مهم این مجتمع در زمینه اهل سنت برشمرد و یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته، پذیرش اهل سنت در جامعةالمصطفی رشد 100 درصدی داشته است و طی سال های آینده، به چند هزار نفر خواهد رسید.

جانشین ریاست مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی، در پایان، روابط عمومی را زبان گویا و معرف اصلی یک مجموعه خواند و اظهار داشت: ایران به عنوان ام القری جهان تشیع، در میان تشنگان یادگیری معارف ناب الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما این ذهنیت در میان اهل سنت متفاوت است و نقش روابط عمومی در مناسب ساختن این فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در ادامه این دیدار،پیشاهنگ مسئول روابط عمومی مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی، گزارشی از فعالیت های این مجتمع در زمینه روابط عمومی و تبلیغات ارائه نمود که طراحی، ترجمه و چاپ بروشور به سه زبان، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی، تهیه جزوه معرفی مجتمع، تهیه اقلام تبلیغاتی، تهیه طرح کلیپ معرفی مجتمع، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و فعالیت ها، تهیه و چاپ قرآن نفیس به عنوان نماد مجتمع و طراحی خبرنامه و انعکاس اخبار مجتمع در رسانه ها، از مهم ترین این اقدامات بود.

وی در پایان، با اشاره به متوقف ماندن برخی از اقدامات این مجتمع به دلیل تنگناهای بودجه ای، خواستار حمایت بیشتر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل المصطفی از مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی شد.

در ادامه،نجفیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی، اذعان داشت: اداره کل روابط عمومی، به منظور دیدار و آشنایی بیشتر ، برنامه بازدید از مراکز و صفوف جامعةالمصطفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی، مدیریت شایسته و خدمات دست اندرکاران مجتمع عالی مذاهب را موجب رشد و ارتقای روز افزون این مجتمع دانست و ارائه خدمات به مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی که در زمینه آموزش اهل سنت و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم برمی دارد را وظیفه همه نهادها خواند.

 نجفیان، در پایان، فراهم نمودن زمینه بازدید میهمانان خارجی از مجتمع، استفاده از ظرفیت نمایندگی های خارج کشور المصطفی در زمینه پذیرش و ارائه ریزبرنامه های روابط عمومی این مجتمع برای تخصیص بودجه کافی در سال آینده را، راه کارهای مناسبی برای معرفی بهتر و ارتقای جایگاه بین المللی مجتمع آموزش عالی علوم ومطالعات اسلامی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha