پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با تاکید بر آسیب شناسی عزاداری های اهل بیت(ع) گفت: عزاداری صحیح نیازمند فرهنگ ‌سازی است.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تاکید بر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه به خصوص در ایام ماه محرم گفت: وظیفه هر انسان آگاهی است که در صورت احساس خروج افراد از دین به امر به معروف و نهی از منکر مبادرت و اقدام  کند.

وی با بیان این که گریه برای امام حسین(ع) و یارانش ثواب بسیاری دارد و موجب می‌شود گناهان انسان پاک شود، افزود: عاشقان خاندان اهل بیت(ع) باید سعی کنند عزاداری‌های ماه محرم را پرشورتر و با حرارت‌تر از سال‌های قبل برگزار کنند، زیرا دشمنان اسلام و در رأس آن وهابیت مصمم‌تر از هر زمانی قصد دارند به مذهب تشیع آسیب بزنند، البته علما، روحانیان و مداحان نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای در پرشور برگزار شدن عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین، نجات مردم از گمراهی و ضلالت را از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: اخلاص دومین رمز جاودانگی عاشورا است و مخلصان هیچگاه کارهای خود را نمی بینند و همیشه کارهای بزرگ را کوچک می شمارند.

وی با بيان اينكه ماه محرم يک فرصت تبليغی مناسب است، تصريح كرد: در اين ماه مردم برای عزاداری امام حسين(ع) جمع می شوند و فرصت برای دعوت مردم به سوی خداوند متعال، بيان اهداف و آرمان های مكتب سيدالشهدا و تبيين وظيفه مردم فراهم است.

حجت الاسلام موسوی با تاكيد بر اينكه هدف امام حسين(ع) در قيام نيز دعوت مردم به سوی خدا و برپايی امر به معروف و نهی از منكر بوده است، افزود: راه انجام رسالت الهی نيز تبليغ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha