یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سفر آیت‌الله موسوی جزایری به عراق

حوزه/ روزی از حوزه به سمت منزل می‌رفتم و قصد خرید نان داشتم، وقتی داخل جیب هایم را گشتم، متوجه شدم هیچ پولی ندارم، با خودم گفتم که از خانه مقداری پول بر می دارم، اما یادم آمد که در منزل نیز پولی وجود ندارد، به خدا توکل کردم و با خود گفتم که نانوای محله، آدم مؤمنی است و ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در نشست با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نجف، با بیان این که ایرانیان سهم بسزایی در حوزه علمیه نجف از دیرباز تاکنون دارند، اظهار داشت: بعد از تهاجم صدام به حوزه نجف، آرام‌آرام این حوزه علمیه از رمق افتاد و نتوانست به شکوه سابقش برگردد! به همین دلیل ما تلاش داریم به مدد آقا امیرالمؤمنین(ع) و همت طلاب ایرانی، آن را به حالت قبل و دوران شکوفایی‌اش برسانیم.

وی خطاب به طلاب، با بیان اینکه کاستی‌های موجود در این مدرسه علمیه، به‌هیچ‌وجه نباید شمارا از مسیرتان دور کند، گفت: وجود آقا امیرالمؤمنین(ع) برای همه شما کافی بوده و به‌خوبی می‌تواند نیازهای معنوی شما را پاسخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با تأکید بر اینکه علمای ایرانی در رشد و شکوفایی حوزه علمیه نجف، نقش ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: زمانی که من در نجف مشغول به تحصیل بودم، در هر کوچه‌ای حداقل یک یا دو عالم بزرگ و برجسته زندگی می‌کرد، اما بعد از روی کار آمدن صدام، کم‌کم آن حوزه پویا و قوی، ضعیف و ضعیف‌تر شد و امروز باید همگان در راستای شکوفا شدن آن اهتمام ورزند.

آیت‌الله موسوی جزایری، در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران تحصیل خود در نجف پرداخت و اظهارداشت: در آن دوران، وضعیت معیشت من سخت بود و به یاد دارم روزی از حوزه به سمت منزل می‌رفتم و قصد خرید نان داشتم، وقتی داخل جیب هایم را گشتم، متوجه شدم هیچ پولی ندارم، با خودم گفتم که از خانه مقداری پول بر می دارم، اما یادم آمد که در منزل نیز پولی وجود ندارد، به خدا توکل کردم و با خود گفتم که نانوای محله، آدم مؤمنی است و برای چند روزی به ما دو تکه نان قرض می‌دهد. اگرچه هنوز مردد بودم، اما در صف نانوایی ایستادم که ناگاه شخصی که عبای خود را بر سرش کشیده بود به من نزدیک شد، او را شناختم این آقا همان خادم حوزه علمیه آخوند خراسانی بود. وقتی نزد من رسید، با ظرافت خاصی و به‌صورت مخفی پولی به من داد که تا چند روز توانستم با آن زندگی‌ام را بگذرانم.

امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه زندگی طلبگی سرشار از معنویت و پر از الطاف خداوندی است، گفت: تا به امروز حکمت آن قضیه را متوجه نشدم، اما هرچه هست به خاطر برکاتی است که آقا حضرت امیرالمؤمنین و امام زمان(عج) در حق سربازشان داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان با بیان اینکه، وظیفه اصلی طلبه، خوب درس خواندن و تهذیب نفس است، اظهارداشت: در زندگی طلبگی همه توکلتان به خدا و اهل‌بیت(ع) باشد و به خود افتخار کنید که توفیق تحصیل در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) را کسب کرده‌اید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha