سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
 حجت الاسلام علی نصیری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه به اهداف قیام سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه وجدان بیدار، تعهد، عشق به مکتب اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام علی نصیری، امروز در مراسم عزاداری طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، گفت: امام حسین (ع) نماز را با جماعت و در برابر صفوف دشمن برگزار کرد، لذا با توجه به این مهم یکی از اهداف قیام سیدالشهدا(ع) احیای اسلام و احکام دین است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه ادامه داد: امام حسین (ع) در صحرای کربلا با برپا داشتن نماز ارادت و بندگی خویش را به خداوند متعال نشان داد و تا آخرین قطره خونش آماده پاسداری از ارزش های اسلام است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: قرآن کریم زندگی با ذلت را مرگ و مرگ با عزت را زندگی می داند، لذا کربلا جلوه ای از عزت الهی است که اصحاب و یاران سیدالشهدا (ع) با پذیرفتن مرگ با عزت، جاودانگی را برای خویش رقم زدند؛ امروز هم  خدمتگزاران نظام باید  از واقعه کربلا درس گرفته و پیام های آن را در مسئولیت خود پیاده سازند.

حجت الاسلام نصیری در ادامه افزود: قرآن کریم تأکید فراوانی به امر به معروف و نهی از منکر دارد، لذا حضرت سیدالشهدا (ع) نیز در لحظات آخر از غیرت دینی و صیانت از حریم سخن به میان می آورد و دشمنان اسلام را با امر به معروف و نهی از منکر به اسلام دعوت می کند.

وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه وجدان بیدار، تعهد، عشق به مکتب اسلام است که سبب دلگرمی مؤمنان و نظارت و کنترل بر مخالفان و خلافکاران را به دنبال دارد، جامعه ای که به این سنت نپردازد قطعأ با مشکلات اجتماعی بسیاری مواجه خواهد شد و از حیث رشد در زمینه های مختلف بشدت آسیب خواهد دید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) با استعانت به قران کریم و با احیای امر به معروف  و نهی از منکر موجبات بقا و رشد اسلام را رقم زد و احکام قران و دین را در جامعه با حرکت عاشورایی خویش پیاده و اجرایی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha