شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سیدمهدی طباطبایی- ورزش زورخانه ای

حوزه/ ورزش باستانی با وجود این که فعالیتی جهت نیرومندسازی عضلات و آمادگی جسمانی است، به مثابه فعالیتی روحی و معنوی نیز قلمداد می‌شود و از تقدس قابل توجهی برخوردار است، لذا طلاب به این ورزش اهتمام بیشتری داشته باشند.

 سید مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» از یزد، در خصوص چگونگی راه اندازی ورزش زورخانه ای طلاب، گفت: مدت ها بود که در فکر راه اندازی ورزش پهلوانی و زورخانه ای طلاب استان یزد بودیم، لذا براساس هماهنگی که با مدیریت حوزه علمیه استان، این ورزش در پایان سال 92 با حضور تعدادی از طلاب بصورت رسمی در یزد آغاز بکار کرد.

وی ادامه داد: تاکنون 73 نفر ورزشکار پهلوانی در بین طلاب داریم که از بین آنها نزدیک به 20نفر دارای رتبه بندی هستند و امیدواریم به یاری خداوند امسال تمامی این ورزشکاران دارای رتبه بندی شوند.

طباطبایی به اهمیت ورزش زورخانه ای طلاب و اثر گذاری آن اشاره کرد و افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با قدمت 3 هزار سال در ایران، یک ورزش ملی مذهبی می باشد و تمامی اشعار مرشد، میاندار و ورزشکاران مذهبی است و از ارزش معنوی بسیاری برخوردار می باشد.

رئیس هیئت زورخانه ای و پهلوانی شهرستان مهریز ادامه داد: این ورزش چون با دین هم ادغام شده، ورزش جسم و روح است. برای همین است که می بینیم شخصیت هایی مثل «پوریای ولی» و ... در این ورزش دارای روحیات معنوی بودند.

طباطبایی افزود: ورزش پهلوانی برگرفته از منش حضرت علی(ع)است که بر اساس اخلاق، ادب و منش پهلوانی ایشان شکل گرفته و در آن هیچ گونه بداخلاقی نیست، به مین علت بیشتر از گذشته باید به این ورزش بها داده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزش باستانی با وجود اینکه فعالیتی جهت نیرومندسازی عضلات و آمادگی جسمانی است، به مثابه فعالیتی روحی و معنوی نیز قلمداد می‌شود و از تقدس قابل توجهی برخوردار است و از همه طلاب دعوت می کنم تا به این ورزش معنوی اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha