چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام پوریانی

حوزه/اساسا بسیج دارای تفکرات خاصی است از جمله ، نیروی متعقد به دین، اسلام و ارزش های دینی و الهی است و برای باورهای خود جان فشانی می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام پوریانی، پیش از ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد سردار شهید حبیب لک زایی، که با بررسی موضوع  «فرهنگ و تفکر بسیجی و امنیت پایدار» در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات  اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب دارای مسائلی مهمی چون ولایت فقیه، مردم، محتوا و ایدئولوژی است گفت: در کتاب «بسیج امنیت ملی» هر سه رکن همراه با شعار سه گانه استقلال ، زادی و جمهور اسلامی در کنار دیگر خصوصیات مانند بسیج و امنیت پایدار لحاظ شده است. 

این استاد  دانشگاه با بیان اینکه کتاب حاضر علمی و براساس ساختار توصیفی طراحی شده، ابراز داشت: از جمله خصوصیات کتاب این است که  مدل تفکر بسیجی را می توان ار آن استخراج کرد.

حجت الاسلام پوریانی با بیان  اینکه نگاه مولف بیشتر به سمت فرهنگ  بوده  از مهمترین خصوصیات مولف، تفکر ولایی، پرتلاش، متواضع و وفاداری به مکتب حسینی، اسوه، نماد امر به معروف و پی گیر فعالیت های مردمی عنوان کرد.

در ادامه، حجت الاسلام سید رفیعی، عضو مرکز مطالعات امنیت پایدار با بیان اینکه اثر علمی از جهات مختلف مورد نقد قرار می گیرد و از جمله آن موارد لحاظ محتوای و حاشیه است، گفت: یکی از خصوصیات این اثر بسیج شناسی است که تا کنون در کمتر به آن پرداخته شده است.  

 وی بیان دشت: اگر شهید لک زایی وارد بحث بسیج شناسی شده به خاطر اعتقاد و باور خود بوده و اساسا بسیج نیروی متعقد به دین، اسلام و ارزشهای دینی و الهی است و برای باورهای خود جانفشانی می کند.

حجت الاسلام سید رفیعی افزود: از نگاه خارجی ها، ایران قلب سرزمین جهان است؛ اما متاسفانه نتوانستیم از این قلب استفاده کنیم، چون ایران شهرهای مانند سرخس و شیراز را دارد، باید به این شهرها بیشتر بهاء داد و به مسائل مهم آن بحث اشتغال ،اقتصاد و فرهنگ بیشتر پرداخت.

در ادامه دکتر  سلیمانی، رئیس مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم  نیز با بیان  اینکه حرکتی که مدتی در دفتر تبلیغات اسلامی شروع شده مسئله به چاپ رسیدن و برگزاری چهارمین همایش حبیب دلها با موضوع تفکر بسیجی و امنیت پایدار بود، افزود: شهید حبیب لک زایی ازجمله افرادی بودکه دارای تفکرات خاص فرهنگی، ولائی وانقلابی بود.

سلیمانی ابراز داشت: شهید لک زایی حقیقتا دارای دغدغه فرهنگ، نظام و انقلاب و تفکرعدم جدایی دین از سیاست داشت و برای پایداری این مسائل زحمات زیادی کشید و مهمترین دلیل این مسئله حضور در مناطق عملیاتی و جان فشانی برای دین و نظام بود.

رئیس مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ازجمله فعالیت های فرهنگی سردار شهید، تجهیز کلاس های معارفی و تربیت دانش آموزان در افغانستان بود،  علی رغم بعضی مخالفتها اما می بینیم، این اندیشه واقعا درست بود، چون اگر این هزینه در برای تربیت اسلامی ایرانی، جوانان افغانی و ایرانی حاضر در آن کشور صورت نمی گرفت، چندین برابر آن می بایست در سیستان و بلوچستان صورت می گرفت و در حال حاضر شاهد ثمرات آن هستیم.

خاطرنشان می شود: در پایان از نسخه های دیجیتالی آثار مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی رونمایی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha