پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام مطهری موسسه دارالحدیث

حوزه/ مدیر امور بین الملل مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث از انتشار ۲۱۳ اثر بین المللی در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  مصطفی مطهری صبح امروز در مراسم رونمایی از آثار تازه نشر مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث که با حضور أصحاب رسانه استان قم در انتشارات دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جریانات افغانستان و سوریه، میزان مهاجران و پناهنده های مسلمان و شیعه به کشورهای اروپایی بیشتر شده است که بخش قابل ملاحظه ای از آنان، کودکان هستند که معمولا بدون پدر یا مادر بوده و در کمپ ها زندگی می کنند تا به سن قانونی برسند.

وی ابراز داشت: در سفرهایی که به کشورهای اروپایی داشتیم، ملاحظه کردیم که به این کودکان، آموزش های گوناگونی همانند مسیحیت داده و آنان را از اسلام جدا می کنند.

مدیر امور بین الملل مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: متأسفانه در این کمپ ها، مشکلات اخلاقی را نیز در میان کودکان رواج داده تا آنان را از جامعه دینی خود جدا کنند و ما نیز به صورت رسمی توان مقابله با این معضلات را نداریم؛ اما می توان با برگزاری جلسات گوناگون و ارائه کتب معتبر و مناسب به آنان، موضوعات مورد احتیاج را به آنان انتقال دهیم.

این فعال بین المللی با بیان این مطلب که به کشورهای گوناگونی سفر داشته ام، خاطرنشان ساخت: مؤسسه دارالحدیث جوابگوی تمامی نیازهای دینی و فرهنگی جامعه شیعی و مسلمان خارج از کشور است و می توانیم با نشر و عرضه مناسب معارف اسلامی، به حفظ هویت دینی و اسلامی کمک نماییم.

حجت الاسلام  مطهری تصریح کرد: امروز درخواست های زیادی از سوی مربیان و کارکنان دلسوز این کمپ ها متوجه ماست که نیاز به کتاب داستان با محتوای اسلامی دارند که متأسفانه کم بوده و برنامه ریزی مناسبی برای آن صورت نپذیرفته است.

وی بیان داشت: یکی از پنج مرکزی که می تواند در حوزه فعالیت های دینی در سطح بین الملل مؤثر باشد، مؤسسه دارالحدیث است؛ چراکه آثار آن در حوزه تخصصی و عمومی و ترویجی به این دلیل که در حوزه های گوناگون سنی ورود کرده است، بسیار پرکاربرد می باشد.

مدیر امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث با تأکید بر اینکه رسانه ها باید یاری کننده مؤسسات فرهنگی باشند، اظهار داشت: متأسفانه این مؤسسه با ظرفیت بالایی که دارد، آنچنان معرفی نشده و رسانه ها و أصحاب آن باید بیشتر به آن بپردازند.

این فعال بین المللی در پایان ابراز داشت: مؤسسه دارالحدیث تا به امروز 213 اثر بین المللی تولید نموده است.

گفتنی است در ادامه پورحجازی، مسئول نشر عمومی و ترویجی مؤسسه دارالحدیث به ایراد سخن پرداخت و گفت: روشی که در مؤسسه دارالحدیث برای عمومی سازی معارف اسلامی به کار گرفته شده، روشی بسیار باکیفیت و سطح بالا بوده که امروز برخی از نتایج مثبت آن را مشاهده می کنیم.

وی ابراز داشت: این مؤسسه برای مخاطبان و خوانندگان آثار که عمدتا جوانان هستند، ارزش و اهمیت بالایی قائل است؛ به این معنا که تلاش شده بیشترین جاذبه ممکن در تولید این آثار رعایت شود.

مسئول نشر عمومی و ترویجی مؤسسه دارالحدیث با اشاره به مراحل تولید کتاب «زندگی و بندگی» خاطرنشان ساخت: تحقیق و نگارش این کتاب، یک و نیم سال به طول انجامیده که دارای ویژگی هایی همچون: عدم اکتفا به نقل آیات و روایات، متن جذاب و خوش خوان، توجه به مسائل روز و نکات کاربردی زندگی، ارائه اطلاعات مناسب از آموزه های دینی و ... می باشد.

پورحجازی تصریح کرد: مجموعه آثار ترویجی مؤسسه دارالحدیث در 4 سال اخیر بیش از 110 عنوان به زبان های فارسی، انگلیسی و فرانسوی می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha