جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع و علما

حوزه / حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: وعده خداوند که تحقق آن قطعی است ناظر بر موفقیت فعالیتها و جهادی است که در سایه اخلاص و ایمان صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله شبیری زنجانی امشب در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بااشاره به ظرفیت های بی شمار مادی و معنوی در کشور مجموعه امکانات و زمینه ها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم عنوان کردند و اظهار داشتند:روز قیامت افراد می گویند ای کاش به دنیا برمی‌گشتیم و کار خیر می‌کردیم. الان امکانات بسیاری در کشور استT اما ما از آن استفاده نمی‌کنیم، درحالی که باید از این شرایط به وجود آمده در کشور استفاده کرد و اگر امروز از این شرایط استفاده نکنیم، دیگر برای ما شرایطی مهیا نمی کنند تا بتوانیم آنچه را در زمان حیاتمان از دست داده ایم به دست بیاوریم.

ایشان افزودند:محبت اهل بیت علیهم السلام می تواند عامل خوبی برای نزدیک شدن دلهای همه ما به هم باشد.

معظم له  گفتند:شرایط امروز اسلام شرایط حساسی است و ما در قبال هجمه هایی که علیه دین می شود و در قبال حرکت تخریبی تکفیری ها مسؤولیت سنگینی داریم  و باید با ایجاد شرایط آرام و منطقی، معارف اهل بیت علیهم السلام را به درستی به دنیا بشناسانیم.

این مرجع تقلید بیان داشتند: مسلما به دنبال نیت صحیح، اثر مطلوب وجود دارد. « وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» کوشش اگر شد، راه‌های متعدد پیش پای شخص باز می‌شود؛ اما شرط آن همان مجاهده در راه الهی است. وعده خدا هم تخلف ندارد، باید این موضوع تقویت شود و اگر  انسان اخلاص در عمل داشته باشد و برای دنیا کار نکند، وعده الهی است که خداوند تعالی هدایت خواهد کرد  و مشکلات حل می شود. باید اخلاص و کوشش برای خدا را در جامعه گسترش داد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: اگر اقتصاد حل نشود موعظه هم در بیشتر افراد جامعه تاثیری ندارد، اگر مشکلات اقتصادی حل شود هر فکری را می شود ترویج کرد و متخصصین باید برای اقتصاد برنامه ریزی کنند.

ایشان در پایان ابراز کردند: إن شاء الله زحمات شما نتیجه می دهد و در این راه از اولیاء الهی هم مدد بگیرید و یقینا آنها هم جواب نفی نمی دهند. امیدواریم که شماها موفق باشید.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار  ضمن ارایه گزارشی از شرایط امنیتی، اقتصادی و سیاسی کشور بخش عمده ای از مشکلات و تهدیدات کشور را اقتصاد پایه عنوان کرد.
وی کاهش مشکلات اقتصادی را تکمیل کننده یکی از مهمترین حلقه های زنجیره امنیت کشور عنوان کرد و افزود:تا زمانی که کار،تولید ثروت وتلاش برای توسعه همه جانبه به ادبیات رایج در بخشهای مختلف کشور و گروههای مختلف اجتناعی و سیاسی تبدیل نشود مسیر رفع مشکلات اقتصادی هموار نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha