شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: خدمت به زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) عالی ترین و با فضیلت ترین عبادت هاست.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی در آیین افتتاحیه خدمت کفشداری خواهران حرم مطهر رضوی که در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: خدمت به خلق، مقدمه ایمان، عبادت و سایر ارزش های انسانی است و بدون شک خادمان بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع)، از توفیقات زیادی برخوردارند که خداوند متعال لیاقت این جایگاه را به آنان ارزانی داشته است.

وی ابراز کرد:  نوع خدمت به مردم اهمیت خاصی دارد و در اسلام خدمت رساندن به مردم و حل مشکلات و برآوردن حاجات از عبادات ارزنده ای است که مهم ترین عنصر آن مردم هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دو رکن اصلی رضایت الهی و همراهی مردم در حکومت اسلامی عنوان کرد: هدف انبیاء الهی این بوده که مردم را در حوزه ایجاد قسط و عدالت فعال کنند. خداوند متعال در معرفی رسول گرامی اسلام(ص) بعد انسای و مردمی ایشان را مد نظر قرار داده و می فرماید: پیغمبر بزرگ اسلام(ص) از شما، با شما و برای شما مردم است و این مسیر ورود در دل مردم است.

وی خطاب به کفشداران خواهر گفت: کار شما بسیار افتخارآفرین و دشوار است. اما اگر این سختی همراه با اخلاص باشد، لذت بخش خواهد بود. با انجام عمل صالح  مقام شما ارتقا یافته و عملتان مورد قبول حضرت حق واقع می شود.

راشد یزدی در ادامه نشانه‌های انسان های سعادتمند و بهشتی را بازگو کرد و افزود: چهره گشاده و بشاش، زبان نرم، دل مهربان و دستی باز، سخاوت‌مند و بخشنده‌ از جمله ویژگی های انسان های بهشتی است.

وی همچنین یادآور شد: خداوند متعال در مسیر زندگی هر یک از شما فرصت های نیکی را پدید می آورد که باید از این فرصت های طلایی نهایت استفاده را ببرید. خدمت  به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، یکی از فرصتهایی است که  به یقین شما را می سازد و در واقع یک نوع کلاس عملی است. این کلاس ها به شما کمک می کند که مادر، خواهر، همسر و دختر مهربان تر و صبورتری باشید. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha