شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام احمدی -  رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری احترام به حاکمیت دولت عراق است که در سال جاری نیز این موضوع باید مدنظر زائران قرار گیرد.

حجت الاسلام  حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین با اشاره به اينكه اولين و مهمترين  وظيفه رسانه ها در حوزه راهپيمايي اربعين، فرهنگ سازی است، گفت: سلامت، بهداشت، سفر، تغذيه ،اسكان و تعامل با مردم عراق از جمله مواردی  است كه نياز به فرهنگ سازی  دارد، چرا كه حدود 2 ميليون ایرانی در يك زمان واحد، در فضا و محيط  خارجی قرار می گیرند،از اين رو اصلاح رفتار و فرهنگ سازی نياز است كه اين موضوع با كمك تشكل ها، ائمه جمعه و هيئت های مذهبی انجام خواهد شد.

وی به اهمیت مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری احترام به حاکمیت دولت عراق است که در سال جاری نیز این موضوع باید مدنظر زائران قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی، اربعین را مراسمی جهت معرفی و نمایش اقتدار و عظمت امت اسلامی دانست و اظهارداشت: اربعین مراسمی برای زیارت معنوی و نمایش گذاشتن قدرت مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

وی، نقش  رسانه ها در انعکاس برنامه اربعین حسینی را حائز اهمیت دانست و عنوان داشت: نقش رسانه ها به ویژه صداوسیما در انعکاس این حرکت ارزشمند فرهنگی و معنوی مهم است.

معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته رسانه ملی در پوشش و انعکاس برنامه های مراسم اربعین حسینی بسیار اثر گذار بود.

حجت الاسلام احمدی به دستاورهای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درسال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد با تلاش دستگاه های مختلف ، سازمان های مردم نهاد و خیرین، امسال هماهنگی و موفقیت‌های بیشتری را درحوزه مراسم اربعین شاهد باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha