چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مسابقه کتابخوانی بر مدار آفتاب

حوزه/ مسابقه بزرگ کتابخوانی «بر مدار آفتاب» با موضوع آشنايي با زندگي امام رضا(ع) به ۵ زبان فارسي، عربي، اردو، انگليسي و آذري ویژه زائران پیاده مشهدالرضا(ع) در دهه آخر صفر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه پيش بيني می شود بیش از 2 ميليون نفر در این مسابقه شرکت کنند، عنوان کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی بر مدار آفتاب بزرگترين رويداد بين المللي آستان قدس رضوي در حوزه كتابخواني است که در ایام دهه پاياني ماه صفر برگزار می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: این مسابقه با همكاري مديريت فرهنگي و مديريت زائران غير ايراني، در دو بخش ملی و بين المللی برگزار می شود.

وی افزود: كتاب «بر مدار آفتاب» با نگارش جذاب، روان، شيوا، مستند که نگاهی نسبتا جامع به زندگي امام رضا(ع) دارد، به عنوان منبع مسابقه کتابخوانی در ایام شهادت امام رضا(ع) در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: این کتاب از سوی محمد حسين پور اميني به رشته تحرير درآمده که تاكنون نظر بسياري از اساتيد و پژوهشگران مطرح كشور را در حوزه معارف رضوي به خود جلب كرده است.

وی با تاکید بر اینکه منبع بخش غیر فارسی مسابقه برمدار آفتاب كتاب «زندگي سياسي- مبارزاتي امام رضا(ع) در بيانات رهبر معظم انقلاب» است، گفت: محور بخش بین الملل برگرفته از كتاب «انسان 250 ساله» به قلم حضرت آیت الله خامنه ای است که زائران عرب زبان، اردوزبان، آذری زبان و انگلیسی زبان می توانند در این بخش شرکت کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: كتاب «زندگي سياسی ـ مبارزاتي امام رضا(ع) در بيانات رهبر معظم انقلاب» به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به زبان عربی به شمارگان 10 هزار جلد به چاپ رسیده و برای دیگر زبان ها نیز به زودی آماده می شود.

وی ادامه داد: اين كتاب در دهه پاياني ماه صفر بين زائران غير ايراني حرم مطهر توزيع می شود و متن الكترونيكي آن نيز در پرتال معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي به آدرس razavi.aqr.ir قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: سوالات مسابقه کتابخوانی «برمدارآفتاب» به صورت تستي و برگرفته از محتوای کتاب است که در پایان کتاب الصاق شده است. علاقه­مندان به شرکت در این مسابقه می توانند پاسخ سؤالات را از طريق پيامك و یا پست به صندوق هاي مسابقات فرهنگي مستقر در حرم مطهر رضوي ارسال کنند.

گفتنی است؛ كتاب بر مدار آفتاب در ايام پاياني ماه صفر از طریق 300 ایستگاه ارائه کننده خدمات به زائران مستقر در مجاورت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) بين زائران، هيئت ها و كاروان هاي پياده توزيع می شود، همچنین متن الكترونيكي آن نيز در پرتال معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي به آدرس razavi.aqr.ir قرار مي گيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha