یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) با آیت الله مدرسی یزدی

حوزه/ اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها با آیت الله مدرسی یزدی، از اساتید عالی حوزه علمیه قم دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مدرسی یزدی در این دیدار که ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی در ایران این فرصت را در اختیار همگان قرار داده تا به اسلام و تشیع خدمت کنند.
این استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: در گذشته مسلمانان در مسیر خدمت به اسلام کارهایی انجام می دادند، ولی مانند امروز این فرصت در اختیارشان نبود.
وی با اشاره به جایگاه حضرت آمنه سلام الله علیها و اهمیت توجه به تکریم و معرفی این بانو به همگان گفت: این بانو دارای جایگاه بزرگی است که بر اساس روایات، بر هیچ کسی پرده بهشت کنار زنده نشد، مگر برای حضرت مریم و حضرت آمنه سلام الله علیهما. در روایتی دیگر نیز آمده است که ملائکه ای در موقع وضع حمل حضرت آمنه سلام الله علیها از سوی خداوند بر ایشان نازل شدند که همین مسئله برای نشان دادن جایگاه و شخصیت الهی این بانو کافیست.
آیت الله مدرسی یزدی درباره اجداد حضرت آمنه سلام الله علیها گفت: تمامی اجداد این بانوی بزرگ اسلام، یکتا پرست بودند و جد ششم پدر ایشان با نبی مکرم اسلام(ص) یکی بود. بر اساس منابع تاریخی حضرت آمنه سلام الله علیها نیز یکتاپرست بوده و هیچگاه به غیر خدا سجده نکرده است.
در ابتدای این دیدار، اعضای کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها گزارشی از روند برگزاری این کنگره و اقدامات پژوهشی و آثار جمع آوری شده ارائه دادند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha