شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیامبر

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، الگوگیری عملی از اُسوه حسنه ای چون رسول الله (ص) را شرط مهم و اصلی دستیابی بشریت به سعادت حقیقی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن 28 صفر ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) برترین و والاترین الگوی انسانیت در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی ، سیاسی و ... می باشد که بی شک الگوگیری از چنین شخصیتی که مزین به صفات بزرگ اُسوه حسنه و خُلق عظیم است، ضامن سعادت ابدی انسان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به نیاز جدی جامعه امروز بشری به اخلاق نبوی گفت: از جمله شاخصه های مهم اخلاق نبوی، سعه صدر، صبوری ، حسن خُلق و استقامت در برابر سختی ها و ناملایمت هاست که همه این ها امروز به خصوص گمشده زندگی بسیاری از مردمان این کره خاکی است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: خاتم الانبیا(ص) چه در عرصه اخلاق فردی و به ویژه در مسایل خانواده و چه در صحنه اجتماع به عنوان حاکم اسلامی، برترین الگوی اخلاق انسانی را برای همیشه تاریخ بشریت به نمایش گذاشتند و همچنین در زمینه تبلیغ دین با اخلاق والای خویش توانستند در جامعه آن زمان صدر اسلام، قلوب انسان ها را به خود و دین مبین اسلام جذب نمایند.

وی همچنین یادآور شد: ایشان حقیقتاً در انجام ماموریت سترگ رسالت ، سختی ها و ناملایمتی های بسیاری دیدند تا آن جا که فرمودند هیچ پیامبری همچون من در انجام رسالت اذیت و آزار ندید، ولی با این حال با صبر و استقامت و البته قاطعیت و شجاعت در اصلاح امت و برقراری جامعه توحیدی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و آحاد امت را به نور الهی هدایت نمودند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha