چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام زمان(ع)

حوزه/ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز، نشست بررسی "غیبت کبری تا انقلاب اسلامی" با حضور طلاب و روحانیون این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری پاكدل، تولیت مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز در این نشست اظهار داشت: با آغاز غیبت کبری و در استمرار تلاش و حرکت نواب اربعه و علمای بزرگ مانند شیخ کلینی در دوران غیبت صغری و در راستای تحقق وعده الهی مبنی بر حاکمیت جهانی اسلام و به منظور تربیت، تقویت و حفظ شیعه در جهت فراهم شدن زمینه های تشکیل دولتی زمینه ساز برای مقابله با تلاش دشمنان اسلام و ایجاد فضای امن ظهور تلاش مضاعفی آغاز شد.

وی افزود: در این مسیر فقهای عظیم الشانی در کنار صدها و هزاران عالم بزرگوار و مجتهدین دیگر، یکی پس از دیگری با تلاش و فداکاری و زحمت فراوان خود برای تربیت و تقویت سازمان شیعه اقدام و در رشد و بلوغ و آمادگی آنان تلاش کردند.

استاد حوزه فارس گفت: پس از گذشت قریب به 12 قرن تلاش، سرانجام سکانداری هدایت شیعه به دست توانای حضرت امام خمینی(ره) رسیده و ایشان با توجه به رشد و بلوغ مطلوب و آمادگی نسبی شیعه و فراهم شدن زمینه های حرکت و قیام دوباره شیعه در ایران با تربیت یاران وفاداری که طی قرون متمادی از آغاز غیبت توسط فقهای عظیم الشان شیعه، تربیت یافته و هم اکنون یارانی فداکار و فدائی روح خدا به شمار می رفتند بلافاصله برای عملیاتی کردن سازمان شیعه، پس از شروع مرجعیت خود، در سه راستا تلاش زیادی برای سازماندهی و انسجام و دست یابی به حاکمیت دوباره اسلام در ایران آغاز نمودند.

حجت الاسلام طاهری پاکدل، به اقدامات حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: صدور دستور خروج شیعه از تقیه با فتوای تاریخی توسط امام(ره)، حمله به اسرائیل به عنوان کانون فتنه و فساد و تعیین نقطعه هدف و سازماندهی شیعه و تلاش به منظور تشکیل حکومت اسلامی در ایران از اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

تولیت مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز بیان کرد: حاصل این تلاش ها و زحمات فراوان منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت مجدد شیعه پس از گذشت قریب به چهارده قرن از حکومت امرالمومنین(ع) می گردد تا دوباره چشم ها به انقلاب اسلامی دوخته شود.

وی در پایان اظهار داشت: این انقلاب، پرده از سیاهی ظلمت استکبار و فتنه ی یهود برداشت و امید به بازگشت دوباره حاکمیت عدل و عدالت و آزادی در پرتو ظهوی منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در دل ها روشن روشن شود.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha