شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت : طلبه ای موفق است که به والدین خود احترام بگذارد، مردمی باشد، در کنار تعلیم به اخلاق وتهذیب نیز بپردازد و با رفتار و منش و عمل خود مردم را جذب دین کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، صبح امروز در همایش طلاب جدید الورود که در مجتمع یاوران مهدی(عج)جمکران برگزار شد گفت: کسی که می خواهد وارد حوزه شود باید علاقه کافی  به حوزه داشته باشد و برای موفقیت در فعالیت ها وزندگی،نظم، برنامه ریزی، تکراری نبودن کارها، اخلاص و پشتکار داشته باشد.

 عضو هیئت علمی  جامعه المصطفی  افزود: طلبه ای موفق است که  به والدین خود احترام بگذارد، مردمی باشد، در کنار تعلیم به  اخلاق وتهذیب نیز بپردازد و با رفتار و منش و عمل خود مردم را جذب دین کند.

 وی  با بیان اینکه انسان در سایه تلاش، کوشش وممارست می تواند فرد توانمند و تاثیرگذار شود، افزود: اگر بزرگان دین وعلما تاثیرگذار بودند و توانستند آثار مختلف از خود به جای بگذارند چون در کنار داشتن اخلاص، زحمت زیادی نیز کشیدند.      

 این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام کاظم(ع) فرمودند،همه علوم درچهار کلمه است اگر انسان  یادبگیرد همه چیز را یاد خواهد گرفت، خداشناسی یکی از آن موارد است.  اگر می خواهیم خدا شناس خوبی باشیم وبتوانیم شبهات در این مورد پاسخ دهیم باید اهل مطالعه و تحلیل گر خوبی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: معرفت به نفس، علم دوم است که انسان باید بیاموزد واین مسئله بسیار مهم است؛ در حقیقت «من عرف نفسه فقد عرف ربه» را به دنبال خواهد داشت.

 عضو هیئت علمی  جامعه المصطفی افزود: علم سوم وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری است؛ انسانی می تواند اثر گذار و فرد موفق در جامعه باشد که وظیفه خود را در قبال جامعه بداند، اگر طلبه است به تعلیم وتربیت بپردازد.

وی  با بیان اینکه  آسیب شناسی علم آخراست اظهار داشت: تا انسان آسیب شناس خوبی نباشد نمی تواند فرد مفیدی برای جامعه باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha