شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 401954
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
شهدای روحانی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه نینوای استان گلستان گفت: این استان ۷۳شهید روحانی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان،حجت الاسلام جعفر رعایتی در نخستین کنگره شهدای روحانی و طلبه استان گلستان گفت: استان گلستان ۷۳ شهید روحانی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام کرده و از این تعداد پنج شهید از اهل سنت استان هستند که چهار شهید آن متعلق به دوران دفاع مقدس و یک شهید متعلق به فاجعه مناست.

وی افزود: از ۶۸ شهید اهل تشیع یک شهید روحانی مدافع حرم است که در عراق به شهادت رسیده، دو شهید ترور شده اند و یک شهید مربوط به قیام پنج آذر گرگان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه نینوای استان گلستان اظهار کرد: از سال ۸۹ کنگره شهدای روحانی در استان گلستان تشکیل شد و هر ساله مراسمی برای بزرگداشت این شهدا برگزار می شود.

حجت الاسلام رعایتی به بیان فعالیت هایی که در رابطه با شهدای روحانی انجام شده  پرداخت و گفت: تهیه و تکمیل ۷۳ شهید روحانی استان گلستان، تکمیل بانک اطلاعاتی شهدای روحانی در نرم افزار عرشیان روحانی، چاپ ۶ عنوان کتاب مرتبط با نقش روحانیت در دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جلسات متعدد با روحانیت  و... از جمله فعالیت هایی است که در این زمینه انجام شده است.

وی از تقدیم کتاب دیجیتال مجهز به قلم نوری به خانواده شهدا خبر داد و افزود: این قلم خاصیتی دارد و  زمانی که جلوی عکس شهید گرفته می شود نام و مشخصات و اطلاعات مربوط به شهید را عنوان می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا با بیان اینکه تعداد شهدای قشر روحانی چند برابر اقشار دیگر جامعه است، گفت: روحانیون همانطور که ایجاد انقلاب نقش داشتند در تداوم انقلاب هم نقش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha