شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ مراسم تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) ۲۵ آذر در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید موسی هاشمی تنکابنی، امروز در نشست خبری که با موضوع هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) در قم برگزار شد گفت: یکی از مهم ترین ماموریت های حوزه علمیه، تولید دانش دینی  و  بر اساس همین مکتب قرآن، سخنان پیامبر(ص)  اهل بیت(ع)،  و عرضه آن در جامعه است.

مدیر کل اطلاع رسانی و فرهنگ پژوهش حوزهای علمیه بیان داشت: در همین راستا مهم ترین رسالت معاونت پژوهش حوزه های علمیه، چگونگی تولید، هدایت، مدیریت و راهبری دانش دینی و هدایت برای رسیدن به نقطه هدف و مطلوب است.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری  جشنواره را گسترش فرهنگ پژوهش در میان طلبه های حوزه های علمیه عنوان کرد و بیان داشت: به همین دلیل، این معاونت تلاش دارد برای گرفتن نتیجه مفید امر پژوهش را در میان حوزویان راهبری کند.

حجت الاسلام هاشمی تنکابنی با بیان اینکه برگزاری جشنواره علامه یکی از رویدادهای مهم در حوزه است، عنوان کرد:  این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از طلبه های جوان از سوی حوزه طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این جشنواره از این جهت خاص و ویژه است که بهترین استفاده از فرصت های پژوهشی برای طلاب در این جشنواره رقم می خورد، این جشنواره از این لحاظ مهم است علامه حلی در سنین نوجوانی به درجه اجتهاد رسید و از پژوهش های فراوانی برخوردار بوده است به همین دلیل  برگزار کنندگان این جشنواره به دنبال تقویت فرهنگ پژوهش و رسیدن به هدف های عالی ترمی باشند.

مدیر کل اطلاع رسانی و فرهنگ پژوهش حوزهای علمیه، تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش میان طلاب، شناسایی نخبگان و استعدد های طلاب و  حمایت از آنها، افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه های علمی و پژوهشی،زمینه سازی طلاب، زمینه سازی فعالیت های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای حوزه و نظام جامع و نیازهای حوزه های علمیه و نظام اسلامی از مهمترین اهداف جشنواره علامه حلی برشمرد.

وی افزود: سیاست های  جشنواره،  ارتباط فعال و اثر بخش با واحدهای آموزشی، جذب استاد و طلاب توجه به سطوح علمی طلاب، اهتمام به نیازهای علمی و پرداختن به نیازهای روزآمد است.

حجت الاسلام هاشمی تنکابنی گفت: این جشنواره دو رکن اصلی و اساسی دارد،  شورای سیاستگذاری و شورای علمی که

شورای سیاستگذاری بالاترین رکن تصمیم گیری است و کار شورای علمی  انتخاب برگزیدگان جشنواره است.

وی بیان داشت: این جشنواره با مسئولیت معاونت پژوهش حوزه های علمیه و همکاری معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود و همکاری و مشارکت خوبی بین این دو معاونت بوده است.

مدیر کل اطلاع رسانی و فرهنگ پژوهش حوزهای علمیه بیان داشت: جشنواره علامه حلی سال دوره نخست آن در سال 87 برگزار شد و امسال نیز  25آذرماه جاری ساعت 9 صبح در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سخنرانیآیت الله اعرافی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha