شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
جشنواره نماز و نیاش

حوزه/ سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: پس از برپایی شش دوره موفق جشنواره نماز و نیاش، نیمه دوم دی ماه استان قم میزبان هفتمین دوره برگزاری این جشنوار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» وحید فرجی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قم اظهارداشت: هفتمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین از 15 تا 17 دی‌ماه در 3 بخش فیلم، فیلمنامه و عکس در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره نماز و نیایش از سال 83 برای نخستین بار در قم برگزار شد، افزود: این جشنواره که به صوت دوسالانه برگزار می‌شود و 15 تا 17 دیماه برای برای هفتمین دوره به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهدشد.

فرجی با تأکید بر اینکه جشنواره نماز و نیایش در هفتمین دوره برگزاری نسبت به دوره‌های گذشته با کیفیت و کمیت بیشتری روبرو شده است، تصریح کرد: یک‌هزار و 345 اثر شامل فیلم، فیلمنامه و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به اهداف این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: تأثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان، جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ‌ساز آن در جامعه، عوامل و شیوه‌های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نمازخوانی، نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی و جایگاه تأثیرگذار نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله این اهداف می باشد.

فرجی، زمان برگزاری این جشنواره را 15 تا 17 دی‌‌ماه دانست و گفت: از سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند و مهمان شهر کریمه اهل‌ بیت (س) می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: اکران فیلمهای این جشنواره در سینما ونوس و اختتامیه آن در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در روز 17 دی‌‌ماه با اهدای جوایز به منتخبان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سایر استان‌های کشور علاقه‌مند هستند میزبانی این جشنواره را بر عهده بگیرند و این امتیاز شاخص را به خود اختصاص دهند، تصریح کرد: با تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای قم، امتیاز برگزاری این جشنواره همچنان برای قم باقی‌ مانده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha