چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام لک زایی

حوزه/ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم ارتقای شور و نشاط پژوهشی در حوزه های علمیه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که لازمه زندگی بهتر توجه جدی به مقوله پژوهش و تحقیقات علمی است، اظهار داشت: هر جامعه ای برای بهتر شدن وضع خود و دست یابی به وضع مطلوب فقط باید از مسیر علم و دانش و به خصوص بها دادن به امر پژوهش عبور کند و گرنه به سرمنزل مقصود نمی رسد.

وی افزود: به خصوص در رابطه با جامعه ما که به تعبیر مقام معظم رهبری در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار داریم، پژوهش اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه پژوهش در حوزه های علمیه گفت: امروز ظرفیت بسیار خوبی برای توجه به مقوله پژوهش در حوزه وجود دارد که البته باید هم پژوهشگران و هم مسئولان بهای بیشتری به این مساله بدهند تا ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی علمی بهتر در حوزه های علمیه باشیم.

وی همچنین خواستار ارتقای شور و نشاط پژوهشی در حوزه های علمیه شد و بیان داشت: یکی از عواملی که باعث رشد و پیشرفت جامعه می شود توجه به همین مقوله پژوهشی است البته این مساله نباید صرفاً حالت شعار به خود بگیرد بلکه در عمل باید حمایت ها ملموس باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha