سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جواد رفیعی - معاونت پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم گفت: رصد و پایش مسایل و مشکلات جامعه از جمله وظایف مهم حوزویان است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در عرصه پژوهش ، بحث پایش و رصدگری است که یک موضوع کاملاً پژوهشی و تحقیقی به شمار می رود و نهاد پژوهشی حوزه نیز در این رابطه دغدغه جدی دارد.

وی افزود: آنچه لازم است این که ما باید جریانات فکری و فرهنگی و علمی را در سطح ملی و فراملی مورد توجه و رصد قرار داده و به مسایل جامعه اشراف لازم را پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک اگر ما بتوانیم نظام رصدگری را به خوبی در حوزه ساماندهی کرده و رصد لازم را از آسیب ها و موانع و مشکلات و نقاط قوت جامعه داشته باشیم، در انجام ماموریت های طلبگی و حوزوی خود نیز با توفیق بیشتری همراه خواهیم بود، چرا که این رصد گری می تواند پایه و اساس برنامه ریزی حوزه جهت پاسخ گویی به نیازهای کلیدی جامعه باشد

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: البته هر نهادی متناسب با مسئولیتی که برعهده دارد باید در مسیر خدمت به انقلاب و نظام اسلامی، این رصد و پایش را جزو برنامه های کلیدی خود داشته باشد.

وی افزود: عمده ترین نقش حوزه در این باره به عنوان حوزه انقلابی ، بحث رصدگری و برنامه ریزی متناسب و منظم برای پاسخگویی به نیازهایی است که جامعه و نظام اسلامی در شرایط کنونی برعهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha